söndag 10 januari 2010

Helg of hell

Den här helgen har jag konstaterat ett antal saker.

Det ena är att jag alltid tyckt att jag haft korta tjocka små ben. Speciellt låren, de ser ut som små stumpar som tar slut liksom lite för fort vid knäet. I förrgår insåg jag helt plötsligt att det inte är mina lår som är för tjocka, det är mina ben som är alldeles för korta! Detta resulterar ju i att hur än jag gör så kommer mina lår ALLTID att se lite mustigare ut än resten av min kropp eftersom de är FÖR KORTA motför vad de är breda. Förvirrande? Inte alls :)

Det andra är att ju mer man får veta att man inte kan eller förstår sig på saker, desto större chans har man att lära sig en massa. Är inte det fantastiskt så säg?! Se möjligheter istället för problem.

Jag har även insett att en del saker är bara helt enkelt inte menade för Arne och mig. Nu ska ni få höra en historia som eventuellt kommer få er att ifrågasätta både mitt och Arnes förstånd men det kan inte hjälpas, ut ska den!
Vi hade ju beställt den där sängstommen på Mio. Äntligen. Så igår skulle vi ju så stolt åka efter den samt byta resårbotten och madrass med Ingers säng som nu står i Kälen. Ja, den står FORTFARANDE där. Varför? Jo, eftersom vi hela tiden varit tvärsäkra på att HENNES säng var 180 cm bred och vår 160 cm bred så har vi inte lagt någon vidare vikt vid att mäta för det vore ju högst oväsentligt eller hur? Yeaaah right! Tills pappa ringer och undrar varför i hela friden vi ska byta när BÅDA sängarna är 160 cm breda!!! MOTHER OF HOLY F&#"%"! VEM FAN har TVÅ 80 cm breda sängar?? FINNS DET ENS? Jo det är tydligt det! What to do?

"Ja vi får väl köpa sängar också då" säger Arne lugnt, saklig som han är.
Happ! För att dra ned på denna story så åkte vi runt lite och provlåg samt spanade in priser. Fastnade ändå för både sängarna och reapriset på några som även de fanns på Mio.

"Fast vi vill ju ha en bäddmadrass som är 180 cm bred" säger jag för att förtydliga.
"Ehh....jaa..haa..." säger säljaren, som var en annan än den vi tidigare hade pratat med. Denne hade då lovat att det skulle gå bra att få en sådan istället, priset var det inte stor skillnad på.
Nu visar det ju sig naturligtvis att det är LÖGN! Det går inte alls att få sängarna för samma pris utan då blir det heeelt plötsligt fullpris på skiten. Vem fan köper TVÅ 90 cm sängar och TVÅ bäddmadrasser?? Vem fan vill ligga med en skarv?? Jaa jaa det finns såklart de som köper bara EN säng men det borde väl finnas ett alternativ? Nono!

"Men vänta nu," säger jag. "Om vi köper sängarna MED bäddmadrasserna PLUS en EXTRA bäddmadrass på 180 cm så blir det BILLIGARE än om vi struntar i de där två bäddmadrasserna och bara köper sängar plus EN 180 cm bäddmadrass??"

"Jaaoooo så blir det nog."

WHAT THE FUCK?

"Så du kan inte alls göra nåt på priset? Vi har ju faktiskt köpt en sängstomme OCKSÅ!"

Det slutade med att hon skulle kolla upp hur man kan göra och återkomma imorgon. Det lutar åt att vi skiter i hela grejen, hur jävla vrång kan man bli?

Dessutom tänkte vi köpa en kabel till brors och Theréses gamla kamera. Vi har fått låna den tills vi införskaffar en egen. Kabeln som behövs för att överföra bilder till datorn är däremot försvunnen så vi tänkte att vafan vi köper väl en sån då.

"Nää det där är en special special så vi har inga såna kablar."
MEN SÅ SATANS OTIPPAT!! Jag började tokskratta högt i affären, de måste trott att jag fått något sammanbrott eller liknande för det var ju ingen ROLIG information vi fick!
Det går bra nu!

Köket är dock beställt nu så nu finns ingen återvända. Bäst att vi hittar tapeter och golv nu för om två veckor drar det igång!

Har förresten fått min efterlängtade skidtur som jag så länge tjatat om. Skuttade runt i huset i morse och skrek till Arne att "idag är det perfekt väder för en skidtur!" Här ja! Där borta i Matfors var det 16 minus och blåst...lagom mysigt! Fick åka för brinnande livet för att ens få blodet runt i kroppen. Jag undrar vilken inverkan kylan har på densiteten i mitt blod, den verkar göra så att det stagnerar. Efter ett varv behövde Arne inte direkt tjata mig till bilen, det gick liksom av sig självt! Börjar redan ifrågasätta mina Vasaloppsplaner när Arne informerade mig om att Vasaloppet är lika långt som det varv vi just åkt......plus trettionio till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar