torsdag 7 januari 2010

Vita dvärgar och röda dagar

Japp det är väldigt optimistiska och glammiga saker jag läser i Aftonbladet idag. Känns som att allt "2010 kommer bli båsta året hittills" med norsk betoning på varje slutstavning, damp ned i backen och blev begravd under den iskyla som råder. Why? Jag vill inte vara den som är negativ men läs detta:

Vit dvärg hotar jorden. Om BARA 3260 ljusår kommer stjärnan förmodligen explodera så nära oss att jorden kommer förintas. 3260 ljusår innebär på svenska i runda slängar 10 miljoner år. Se där se där!

Vi kommer få jobba fler dagar då de flesta röda dagar infaller på en redan ledig dag. Surt sa räven. Fan vad GLAD jag är att jag jobbar skift!

Sveriges bäste bloggare ska koras....och AFTONBLADET håller i trådarna. Låt mig gissa att det blir Piss-Kissy eller Svanka-med-Anka som vinner, det är väl ungefär där intelligensnivån ligger på de som läser Aftonbladet, mig själv inkluderad.

Det kommer en ny istid. Om ungefär 10000-20000 år. Upplyftande. Jag säger att vi redan är där!

Sen har vi ju alla redan förutbestämda tvången som kastas ut på nyårsdagsmorgonen.
"Så lever du lätt i vår."
"Så lär du dig att säga nej."
"Laga lyxigt, rätt och lätt."
"Städa ditt hem på 30 min, effektivt samt nyttigt för fettförbränningen."

Okej jag hittade på en del saker men det är ju alltid SAMMA saker det går ut på! Man ska ha ett flashigt, flådigt hem som är nystädat, luktar bullbak och något exotiskt. Man ska ha en kropp som en atlet och ett sinne lika lätt som ett fluffigt molntäcke. Man ska orka allt men samtidigt unna sig att skita i allt. Alltså allvarligt, hur FAN går det här ihop? Egentligen?
Det känns som att vilket ben man än står på så blir det fel och bara liiite rätt. Jag antar att den röda tråden i det hela är att bara känna efter, vad känns bra för just dig? Eller dig? Eller DIG? SEN slänga i allt och göra en egen mix av det hela. That´s what I´m trying to do this year. Får väl se hur bra det kommer att gå fröken prestationsångest :)

1 kommentar:

  1. Du glömde även att man ska prestera på jobbet o alltid vara glad o hjälpsam, lojal, visa framfötterna, göra det där lilla extra samtidigt som man inte får sticka ut näsan för då tar jantelagen över. Tro inte att du är nån.
    Arbetar man inte är man lat o lever på skattebetalarna, jobbar man o vill visa att man e duktig tror man att man är nåt tillika om man tränar, håller rent hemma, passar upp på vänner o ovänner. Då säger folk.... - Hon kan inte må bra den där tjejen.

    :o)

    kram love you

    SvaraRadera