torsdag 14 januari 2010

Träningsvärk

Och det till förbannelse!!
Fick en riktigt "peppande" kommentar min första dag på gymmet efter uppehållet på hela två veckor.

"Jaaaa det ser ut som att du haft det riktigt braaaa under jul."

JAHA?!! Tack som fan för den gliringen! Nu vet jag ju att jag ser inte så speciellt mycket mer annorlunda ut än för två veckor sen men vi är väl alla väldigt bra på att komma ihåg negativa kommentarer, skämt eller inte. Att jag ibland får höra positiva saker om mig och min kropp är ju naturligtvis något som blåser ur mitt sinne likt en nordanvind. Idiot som man är.


Träningsupplägget för de kommande veckorna är sporadiskt. Inte sporadiskt på det sätt att jag tänker strunta i träningen utan på det sätt att jag inte tänker skriva upp mina resultat eller följa något speciellt schema. Jag tänker träna ben, rygg, armar och eventuellt klämma in lite kondition när jag känner för det. Med tanke på att vi lär ha det vi gör med köket ett tag framöver så känns det bra att tänka så. Mars månad är min startsträcka. Då ska jag ta i för kung och fosterland med både träning och kost. Däremot så tänker jag försöka hitta en egen kostvariant eftersom det inte funkar att bara äta kyckling och grönsaker dagarna i ända. Ska försöka mickla ihop en vettig kosthållning. Få se hur det går då.


Idag ser jag fram emot en riktigt kanondag! Ska åka in och träna och sen träffa min alldeles underbara vän Sara. Det blir väl en lunch på stan, snack om senaste händelserna i våra liv och lite spatserande i stans butiker. Jag själv tänker inte handla en enda liten grej, det är strikt diet vad gäller utgifter nu haha. Allt satsas på köket.


Beställde fototapeten igår. Vill ni se? TADAAA!!




Tror att det kommer bli bra. Ska bli spännande att se vilken tapet som kommer passa till. Känner att det blir något neutralt i alla fall så får den här tapeten bli det som är lite utstickande.
Nu är det dags för mig att packa ihop och dra iväg. Nu är det nätter som står på schemat. Tjo!

2 kommentarer:

  1. Nä, inte ska du behöva leva på bara kyckling och grönsaker dagarna långa...ush va tråkigt det skulle vara... blir nog bättre och inte minst kul när du väl kommer igång och provar dig fram i matvägen så att du hittar dina egna favoriter.

    Och jäklas vilken häftig fototapet!!Vart beställer man sånt??

    Kram på dig och ha en myyysig söndag :D

    SvaraRadera
  2. Hej du coolaste brud :)
    Jag har spenderat mina jobbnätter till att studera dina recept så jag har stora förhoppningar på att det kommer bli MYCKET godare att laga mat nu hihi!

    Fototapeten har jag beställt på photowall.se. Där finns det en hel del häftiga saker att välja på, tror även att det går att göra en egen där om man vill. Är dock inte säker.

    KRAAAAAM på dig!!!!!

    SvaraRadera