tisdag 5 januari 2010

Välkomna....

...till en vecka som inte alls blev som jag trodde. In my mind skulle det här bli en fantastisk vecka, LEDIG that is! Jag skulle pyssla här hemma, väcka Arne med frukost på sängen eftersom han fyller år idag, åka lite skidor, hälsa på folk, klippa mig.....ja ha en alldeles fantastisk vecka innan jobbet drar igång på allvar.

Istället: Det började på söndag redan. Vädret var makalöst underbart, som gjord för en skidtur. Arne och jag skulle bara dricka lite kaffe och sen skida iväg. Då ringer de från jobbet och vill att jag ska jobba extra vilket jag känner att jag bör göra för det funkar så att om man tackar nej så rings det inget mer och man missar många bra extracash. SÅ jag drar iväg, tänker att ja ja det är ju bara idag. Idag blev snart hela min lediga vecka då en kille från det skift jag jobbar extra på ska vara borta hela nästkommande vecka. Så jag som skulle vara ledig tar på mig att jobba större delen av veckan. Sweet! Jaja, jag sparar ju dagarna tills senare, det var ju inte hela världen att vara ledig just DENNA vecka heller.

Väl hemma vid halv åtta säger Arne att han har spytt och mår dåligt. Oouuuuuppsss! Men jag klarar mig nog tänker mitt kaxiga sinne. NOT! Från halv tolv på kvällen till halv fem på måndagmorgon får jag kliva upp var 7:e minut för att kräkas och nej, jag överdriver inte, det VAR verkligen var SJUNDE minut! Det var den mest intensiva date jag någonsin haft, kramade den satans toalettstolen med allt jag hade, kroppen kallsvettades, jag frös och visste inte ens om det var värt att gå tillbaka till sängen. Ett tag försökte jag kura ihop mig på en handduk på golvet men då vi är för snåla för att ha golvvärmen på max så hjälpte inte det heller. Izzy gillade det dock, hon damp ned på handduken och gjorde sig hemmastadd. Lite brydd var hon nog varför i allsin dar jag låg där och inte sa ett ljud.

Måndagen fortsatte med smått missnöjd mage. Huvudet bultade efter vätskebrist. Jag sov lite nu som då hela dagen, visste inte ens om när Arne bytte kanal på tv:n. Han var desto piggare turligt nog, fixade nyponsoppa till mig på kvällskvisten, eldade och grejade. Min egen lilla Stålman :)

Idag skulle jag ju ha klippt mig.....upptäckte jag 11.10 när Ulrika ringer och undrar var jag är. MIFFO-JAG! Blir så satans arg när jag glömmer bort att ringa och säga att jag inte kan komma!! IDIOT IDIOT IDIOT!!

Har i alla fall trugat i mig två rostmackor och lite fil. Funderar på att ta mig en dusch, vore en bra idé.

Have a truly nice day!

1 kommentar:

  1. din stackare, fy fan!
    Glöm inte och dricka en jäkla massa vatten nu när det är över ( peppar peppar ta i trä )
    Puss Puss

    SvaraRadera