torsdag 21 januari 2010

Skänk en timlön

Just i detta nu har jag skänkt en timlön till Haiti.

GÖR DET DU OCKSÅ GENOM ATT KLICKA HÄR!!

Blir lite fundersam dock då det på Aftonbladets hemsida står att i första hand går det till Haiti, i andra hand till Läkare utan gränsers akutfond. Det är ju bra vilket som men kan det verkligen bli några pengar över? Känns som att varje litet öre behövs just nu.

Jag undrar hur ni reagerar när det händer sådana här tragedier. Känner ni det i ben och märg? Kan ni sätta er in i hur det måste vara där? Förstår ni vidden av tragedin?
Cause I don´t. Jag FATTAR ju att det är åt helvete på alla sätt och vis men jag är tveksam till att någon verkligen verkligen kan inse verkligheten utan att vara där.
Det känns som att det händer på tok för mycket skit i världen för att man ska reagera. Man lever för långt ifrån riktig förtvivlan, rädsla och grymhet för att ens kunna känna en liten rysning längs ryggraden. Eller man och man, JAG gör det i alla fall. Jag tittar på nyheterna och ser ohyggliga reportage av svält, krig, söndertrasade människor som är utom all hjälp men det är FÖR MYCKET för att ta in!

Önskar att jag kunde vara mer handlingskraftig. Ta första bästa flyg ned och hugga tag i något där jag behövs. Det är tur att det åtminstone organiseras hjälpfonder så att jag känner att jag gör något i alla fall. Sen är det ju bara att hoppas på att pengarna hamnar på rätt ställe.

Usch, den här dagen började verkligen inte bra! Sätter ju lite perspektiv återigen på mitt liv. I morse brann jag av på Izzy när hon rev ned en av mina ljuslyktor......känns som 39:90 inte spelar så stor roll right?

1 kommentar:

  1. En timlön? Då får jag alltså pengar eftersom jag går på lån.. hURRA ;) Näää men skämt å sido. Bra jobbat!!

    SvaraRadera