torsdag 15 september 2011

Behind closed doors

....kan vad som helst hända!



Efter jobb, cykeltur i blåsten och träning kände jag för lite kvällsmys. Kvällsmys ja, haha finns ju säkert minst femtio snabba tankar som inte behöver lockas fram för att hitta sånt som är mysigare än att sagga ned sig i mysdressen, slänga dit lite lera i fejjan, plöja bloggar och äta mat......men nu var det det jag behövde! Om en timme kommer jag förmodligen vara sjukt sällskapssjuk så den som känner sig manad.....VARSÅGOOD!

What are words.....
Det är något jag tänker ägna stora delar av detta inlägg till. Ord är det mest maktfulla vapnet. Handlingar kan göra ont eller gott, men de glöms mycket fortare än när man hör någon uttrycka något i ord. Man kan slå tills man inte orkar längre men det man kommer ihåg är orden. Till exempel, jag har ju aldrig blivit slagen så herregud tro inte DET!! Men ord.....jag har en grym hang-up för ord.
När någon säger något så minns jag det i en halv evighet. Är det en bra sak, en komplimang, så minns jag den i kanske en halv sekund, men så FORT det kommer något negativt så plockar jag varsamt in det, lägger fram det så att jag alltid ska ha det nära och verkligen matar det med näring så att det aldrig ska dö.

Varför i helvete gör jag såååå??????????????

Är det något sjukt jävla självdestruktivt beteende som jag bara älskar att bounda med? Det ka verkligen få hela min världsbild att skeva så hårt att min jord blir oval, och det ska till många års forskning innan jag kan förmå den att bli rund igen. Måste verkligen jobba med det där känner jag. That too!!

Förutom det så har jag haft utvecklingssamtal med min chef idag. Det kändes bra och jag fick beröm vilket också kändes bra. Inte för att min ondskefulla "mini-me" lyssnar med de öronen men det är ändå skönt att kunna luta sig tillbaka på det nån gång emellanåt i alla fall, när jag tillåter mig det.

Nu ska jag kirra lite kaffe och försöka plita ned en liten låt, textrad, trudilutt....anything......

Ikväll går vi ju mooooot........

myyyyyysfredaaaaaaaag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar