fredag 8 maj 2009

Bebis och HD

Seg som tusan efter att som vanligt ha sovit halvdåligt är det snart dags att bege sig till jobbet igen. Sitter och tittar på "Färjan", shit vad jag diggar Håkan! Han måste vara det ärligaste man ser på TV just nu. Befriande med människor som säger exakt det de känner och tänker, då slipper man ju grubbla på vad de egentligen menar.

Hälsade på Sara och lilla Sigrid idag på BB. Såg inte så mycket av henne då hon låg och snusade under ett täcke med en liten mössa på huvudet. (Sigrid alltså inte Sara, måste väl säga det annars kommer det en kommentar ifrån en viss kommentarorsfull bror hihi). Jag har så svårt att FATTA att de liksom har gjort henne och att ena dagen finns hon i magen andra plopp ute i världen! Kan inte ens föreställa mig hur det måste vara. Inte för att jag känner annorlunda vad gäller mina tankar om egna barn men jag är ju lite nyfiken på känslan ändå. Jag kanske kan låna den känslan i framtiden och sen stoppa tillbaka den i en burk haha! Lite samma som en del asexuella som undrar över känslan men vill ändå inte vara med om det. Snygg liknelse! Blev lite rörd över att se henne också, Sara är ju en av mina äldsta och bästa vänner och jag vet hur mycket hon längtat efter en liten en och hur SUPERBRA hon kommer vara som mamma!

Vaknade rätt abrupt också. Hann bara kliva upp så satt jag helt plötsligt i bilen på väg till Northbike där Arne skulle visa mig en HD som han förmodligen kommer införskaffa. Det är ett jäkla dilemma detta, mitt stjärntecken (skyller på det iaf) verkar alltid komma in och dominera när det gäller viktiga beslut. I ena vågskålen ligger tankar som "Det är idiotiskt att köpa hoj nu när vi nyss köpt hus, vi har andra saker att lägga pengar på osv osv" och i andra skålen ligger mitt hjärta som säger "Klart att Arne ska ha en hoj, det är ju det enda han pratar om, han måste också få ha en hobby nog för att den är satans så DYR men ändå." Får nästan huvudvärk av att tänka på pengar, ska man spara, använda eller hur fan bär man sig åt?! Inte för att pengar är ett PROBLEM på det sättet att vi inte får det att gå ihop nej nej. Men jag grubblar fram och tillbaka, hur ska man göra, ska det in mer pengar på lånet, ska vi satsa på att spara till köket eller ska vi bara spara tills vi är gamla och gråhåriga? Och resor då, hur blir det med det? Jag vill ju RESA också till jordens alla hörn. Och...nu viskar jag......köpa en bil i framtiden när min lilla älskling inte orkar längre. Ska göra ett ryck och tvätta honom reeeen och fin ikväll tror jag, om jag hinner vill säga.
Det är fanimej tur att jag inte vunnit en miljon eller så för jag skulle grubbla mig vansinnig på hur jag bäst skulle kunna sätta sprätt på dem utan att känna någon ånger :)

2 kommentarer:

  1. Varför spara pengar.
    Lev i dag man får ändå inte ta med dom när man dör.Och rätt som det är så är man gammal och ångrar allt man inte gjort.

    SvaraRadera
  2. Man ska ha en liten buffert man ska röja o leva livet o kasta pengar på det man känner för man vet ju trots allt inte hur länge man lever...
    Ha en bra natt o slå inte ihjäl nån! ;-)
    kram

    SvaraRadera