söndag 31 maj 2009

Chockrosa naglar till MORS DAG!

...är det inte ofta JAG har i alla fall. Vid närmare eftertanke hoppas jag verkligen att jag har nagellackborttagningsmedell så jag får bort skiten innan jul!
Igår var det då dags för den årliga firmafesten på mitt företag. Jag har ju aldrig varit med förut så det var två färskingar som gled ut på lördagseftermiddagen för att joina resten av galningarna på stan. Var lite spännande att åka buss och beblanda sig med resten av ortsbefolkningen. Busschauffören rörde inte en min, jag vet inte om jag ska le eller bli bestört?!

Såhär skitsnygga var vi iaf :) Jag jävligt 80 och Arne som Blues Brothers...den ena av dem iaf.





Min närmsta chef...nu kanske han misstycker att finnas med här men HERREGUD vad stencool han ser ut! Tyckte det var ett så förbannat schysst kort så jag kunde inte låta bli :)



Arne och Bengan rockar fett!



Kvällens plattvändare:



Det skulle även varit med bilder på när jag och Ludde (min chef ni ser på bilden där uppe) fick ta emot pris för bästa utklädnad samt när jag går lös till "Vill ha dig" på scen med rörelser, dans och allt, men Arne var inte riktigt med där med kameran så ni får tänka er in i situationen!
Hade i alla fall en kanonkväll tills Arne körde nåt slags shots-race med trubaduren, blev på tok för snurrig i kolan och vi fick avsluta kvällen där. Hann i alla fall med nattamaten, det var huvudsaken, korv, köttbullar och janssons slank ner som värsta shaken. Vi tog en taxi, hann väl i alla fall till Sidsjön, då blev Arne lite dålig och vi stannade för att hämta lite luft. Då passade taxichauffören på att dra. Jag fick ju förstås betala innan, 107 spänn, men där tog liksom resan slut tyckte han för han var rädd om sin fina fina bil utan skinnklädsel. Så han sa att vi skulle gå resten av vägen......till MÅLSTA.....det är väl bara drygt EN KOMMA JÄVLA NÅNTING MIL DIT!! Visst, jag hade fixat det men inte som personlig assistent till en lam och radiostyrd utan elrullstol! Jättesnällt TAXI 163, jättesnällt! (Vad är det för jäkla taxibolag egentligen?? När jag kollade upp numret står det "Sundsvall E-trade"?) Eller iofs, jag förstår honom, det såg ju inte ljust ut för vår del men han hade ju faktiskt kunnat lugna sig liiiiite till, taxametern tickade väl på ändå.
Ja där stod vi i alla fall, ensamma i natten, blickandes upp mot de flådiga nybyggda lägenhetshusen där ett och annat lyse var tänt, kanske var någon hemma och vaken till skillnad från hos vår snälle vän i taxin. Började gå men insåg att det här kommer ta tid, kanske skulle vi få uppleva soluppgången vilket inte hade varit fy skam. Som TUR var så finns det ANDRA SNÄLLA människor här i världen som ställer upp och offrar sig för laget. Erica och Fredrik var vakna så de satte fart med lila faran och skrapade upp resterna av oss längs vägen. TUSEN MILJONER TRILJONER GÅNGER TACK!!!!!!!! Snacka om GULD värt!! Så vi var ändå hemma vid tvåtiden, relativt tidigt trots att vi gick vid tolv :)
Vaknade till besynnerliga ljud. Hittar inte Arne i sängen, däremot i bubbelbadet där han nu river av låt efter låt till radio Guld och skriker "KOM OCH BADA MED MIG GUMMAN"!!!!. Han är för söt:)
Idag är det Mors Dag. Min mamma tänker tillbringa den som hon vill och det är med andra ord på linedance. Så jävla BRA att hon äntligen gör det hon tycker är KUL istället för tvångstvätta kläder för hand nere i källaren! Det är lite varierande förståelse man har för sina föräldrar under årens lopp. Först är de det bästa man vet, sen tycker man de är mest pest och pina under större delen av tonåren, sen börjar man mogna till, få nya saker att relatera till och i slutändan inser man vilket gröndjävulskt JOBB det är att vara förälder! Ständiga uppoffringar, aldrig mer sätta sig själv i första hand, alltid vara ett steg före.....jag blir alldeles trött av att ens försöka förstå! Min mamma har byggt ett nät av trygghet kring oss. Vi har aldrig saknat något eller behövt känna oss otrygga i att vi inte kommer klara oss här i världen. Jag och min bror har alltid vetat att om inte VI fixar det vi tar oss för så finns det alltid hjälp att få hemmavid. Det är nog inte alla som kan säga det tyvärr. Många kommer från totalt fucked up familjer.
Men nog med tråkigheter. JAG vill fira MIN MAMMA för att hon har ett sjukt långt tålamod och för att hon ställer upp i alla väder. För att hon är en stark kvinna som slitit hårt för att vi ska ha det bra. Dessutom vill jag fira henne för att hon ÄNTLIGEN börjat tänka en smula på sig själv och ger sig in i saker som hon tycker är roliga, tex dans av alla slag. Shake it mother shake it! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar