söndag 3 maj 2009

Semester tagning ett

Åh tusan! Då var det slut på semestern men ooooooooohhhh så roligt vi har haft!! Jag vet inte riktigt var jag ska börja min berättelse meeen jag tar ett sammandrag dag för dag tror jag med början HÄR:

På tisdagen drog vi söderut med buller och bång. Svängde in i Järvsö där Arne provkörde en HD modell Rocker. Snorfin var den men jag satt som en räka bakpå, lättade så fort han gasade och fick liksom klämma mig fast på den lilla tallrik som man fällde ut under den ordinarie sittdynan. Inte skönt!
Stannade till i Gävle och hälsade på Linda, Tommy och Selma. Jag HOPPAS OCH TROR att de snart blir Matforsbor!!!! De är helt underbara människor att umgås med och Linda och jag har alltid gamla minnen att snacka om. Vi har varit med om en hel del knasiga grejer :)
Landade i 08-land vid halv niotiden hos moster. Hann snacka lite skit och fika innan vi somnade in.
Onsdagen spenderades i centrum. Arne shoppade ett par jeans, själv blev det endast fönstershopping. På eftermiddagen klev vi ombord på båten Silja Serenade som skulle ta oss till utländska marker. Egentligen är det väl på sätt och vis mina hemtrakter, i alla fall blodsligt sett då morfar var finne. Dock har jag ingen speciell längtan dit eller något hjärta som bankar patriotiskt blåvitt förutom att jag älskar att bada bastu.
Åt kopiösa mängder av buffèn, höll mig dock till lax, grönsaker och såna saker. Inga potäter här inte! Däremot sprack min diet då jag skyfflade i mig efterrätt som om jag aldrig sett mat tidigare samt att det slank ned lite nubbe och Kaffe Carlsson senare under kvällen :)

Utsikt från rummet...ahh Grabbarna leker :)....
.....dax för att rocka lite!


Midnightshow..... ....beviset för mitt snedsteg :)

Torsdagmorgon klockan åtta svensk tid hoppade vi upp, redo för en lyxfrukost. Jag åt frukost så det räckte ända fram till middagen klockan sju! Det enda jag stoppade i mig emellan var en macka med kaffe. Själv är jag ju i vanliga fall van en frukt och ett ägg så:)
Sen hoppade vi iland och tog spårvagnen till nöjesparken och Sealife, ett tropikcenter. Arne ville åka bergochdalbana men då de inte öppnade förrän klockan fyra tog vi en tur genom Sealife. Det var väl som de flesta andra ställen, reklamen lovar runt men håller tunnt. Fick dock se en och annan ful fisk!

På säker mark... Skeptiskt spanar jag in...


Även fiskar har feelings!


Fick en redig promenad tillbaka till båten. Mest nöjd var nog jag eftersom det varit stillastående med motion den här veckan. Arne drog nitlotten då hans skor inte var schyssta utan gjorde så att han fick skavsår och blossa under foten :(
Tror jag fortsätter med resten av veckan i nästa inlägg. BRB

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar