lördag 23 maj 2009

En lista

Saker som ofta gör mig förbannad:

  • Bilkörning....helt klart! Inte det att jag INTE tycker om att köra bil, det är bara det att jag inte tycker om när ANDRA gör det i närheten av mig! HATAR när det ligger EN jävla bil framför mig och puttrar på NÄÄÄÄSTAN 50 eller NÄÄÄÄÄÄSTAN 70....vafan håll hastigheten (eller gärna lite över men det talar vi tyst om tss)! Min bil är inte gjord för nästan-hastigheter, jag kan inte ta mig fram om jag måste köra på en växel mellan 4:an och 5:an and with all do respect, Ådi ORKAR inte det! Han måste få susa fram likt en vind, feel the road liksom!
  • Att det tar minst 10-15 min för datorjäveln att ta sig in på internet. Vafan håller den på med? Måste den HACKA sig in varje gång ällä? Jag slår igång den, låter den tugga och tugga sen tror jag att nu är det bara att surfa på.....MÖÖÖP......dags att ta ett steg tillbaka, stänga ned, nähä det gick inte, programmet svarar inte, tror fan det när det inte ens varit i närheten av kontakt, first base no shit! Vore min dator och internet två dejtande tonåringar så vore föräldrarna stolta för det är så nära en katolsk uppfostran om nåt! Eller amish uppfostran vad vet jag! Inte ens handhållning. Suck!
  • När jag plockar på mig en massa saker från kylskåpet och tänker att "nämen det här ska nog gå bra, slipper jag gå två gånger" och preciiiis när jag tror att jag är home safe KABAM tappar jag skiten i backen och naturligtvis så är det inte en gurka eller tomat, nä det är mjölkpaketet! Sådär skulle min mamma ALDRIG göra! Varför har jag inte ärvt den sidan?
  • V.A.R.J.E gång (okej inte varje men bra nog nära) som jag hamnar nära ett rödljus blir det rött preciiiiiiiis när JAG ska åka....hmpf....känns som det sitter nån där bakom en kamera och bara liksom vill jävlas. Antar att jag inte är ensam om detta fenomen men man hallucinerar gärna efter att ha jobbat natt och bara räknar sekunderna tills man ligger i sängen.
  • När man handlar en grej och några dagar senare finner det på SUPERREA som aldrig förr! En gång blev jag förbannad, gick in i affären och sa till att om jag nu köper nåt och strax efter kommer det hem ett reklamblad om att det är rea på just DEN produkten så borde man informeras om det när man väl ska handla......gissa vem som gick hem med 1000 spänn på fickan :)

Äh jag tror jag ger mig där...annars slutar jag aldrig! Huvudet är tungt som bly efter en lång dag på jobbet, kvällssolen visar sig från sin allra bästa sida, tror jag ska ta mig en tur till altan och drömma om en grillfest man kunnat varit på ikväll. Bidar min tid var så säker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar