torsdag 14 maj 2009

Blir ju bara hungrig

Har fått mani på att sitta och läsa matrecept på alla tänkbara sidor. Fördelen är att jag alltid blir glatt överraskad över att det finns så många efterrätter som är smarriga men ändå kalorifattiga, nackdelen är att jag blir så satans sugen så jag håller på att gå åt!! :) Tror jag ska testa att grilla lite ananas med riven choklad och till det antingen vaniljglass (jo man FÅR det IBLAND) eller vaniljkesella. Vi måste bara köpa oss en grill först vilket kanske blir nästa månad. Innan dess måste vi införskaffa en gräsklippare. Jag TROR att jag hittat en men källan är inte riktigt 100% pålitlig så jag tror det först när den är i våra ägor. Börjar bli lite kritiskt på gräsfronten, snart bildar vi stigar på gräsmattan. Då hälper det liksom inte att jag försöker kompensera med lite blommor på altan, det ser ju jävligt ut ändå! Längtar tills vi köpt en duk, sittdynor och lite ljuslyktor och mys. DÅ mina vänner är det dags för en liten inflyttningsgrillning!! ÅÅH JAG LÄNGTAR!!!!!!!

Känns tryggt med grannar som slår på större än vad vi nånsin kommer göra. Igår var det ett fasligt liv utanför huset och vad är det jag ser? En båt, inte en eka eller ens en mindre motorbåt....näee en störtfräsig storas till båt av märket..japp Buster såklart! Vi måste vara en skam för omgivningen, speciellt jag där jag tuffar fram i min Ådi hihi. Snart kommer de och ber mig flytta bilen om de ska sälja sina hus :)
På tal om Ådi, han har verkat liiiiiite gladare sen jag lade ner min själ i att städa honom invändigt häromdagen. Har även köpt en rejäl avfettning och en EGEN tvättsvamp som lovar att löddra superhärligt så snart ska han få sig en överraskning. TILL RÅGA PÅ ALLT ska jag TILL OCH MED införskaffa lite vitfärg och så ska jag få lite hjälp att slipa bort rosten och måla på så i sommar blir han farlig längs beachen. We go together like ramalamalamakadinkididinkidong!

Vad väntar mig resten av denna väderobestämda dag? Träning står på schemat och sedan är det jobbet som hägrar. Skönt med eftermiddagar, de går så fort och vips är jag hemma igen. Synd bara att Arne vanligtvis inte är vaken när jag kommen hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar