söndag 3 maj 2009

Slutstationen på vår semester

Ja så var det då dags för den sista pralinen i asken, pricken över i:et, the final countdown....och VAD är då DET undrar ni säkert med spänd förväntan :) Jo det ska jag berätta! Sveriges enda stolthet på säkert hundra år och som borde få en egen staty på varenda förbannade torg i Sverige........

BROLLE!!!!!!!!!


O.H M.Y G.O.D!!!!!! Jag vet inte ens om jag kan förklara med ord hur grymt begåvad denne unge man är men alla som inte är döva borde ju förstå vad jag menar. Och de som är döva fattar ändå för det är väl bara att titta med ögonen eller, ja det räcker väl att glo med arslet, sak samma ALLA borde haja :) Nu var det ju i och för sig inte Brolles egna låtar utan vi var på musikalen "Buddy Holly" och JÖSSES vad BRA det var!!!! Jag fattar inte vad som hände men jag satt och grinade som en idiot där i stolen haha! Grannarna måste trott att jag var galen, eller kanske en efterhängsen stalker som grät för att han inte var min? Anyway, han sjunger så det knostrar sig ända in i benmärgen och jag satt där och skrattade, klappade händer, stampade med fötterna, hela tiden med tårarna rinnande. Jag grät när han var med på Så ska det låta också men då sjöng han ju i alla fall en känslosam låt men NU! Well well det var en fulländad kväll i alla fall!

Kom att tänka på det. Ni som undrar varför i hela friden vi hänger med min moster Annika och hennes karl Yrjö kanske förstår när ni ser dessa bilder:

Yrjö köpte Buddy Holly-kitet och gick runt med det under hela musikalen, ja hela vägen hem faktiskt :) UNDERBART!


En glad moster, lagom rödkindad efter Brolles konsert :)


De är helt galet underbara och vi är tokglada att de tar emot oss med öppna armar närhelst på året och dygnet vi kommer! Tror inte att de själva förstår hur uppskattade de är men de tillhör för alltid topplistan :)
Nu är det söndagkväll och snart börjar allvaret igen. Jobba, träna, äta rätt, städa, tvätta, laga mat....bbuuuhhähäeee!! JAG VILL INTE!!!! Vill lägga mig ned på golvet och skrika och sparka som ett barn. Men men, det är bara att bita ihop och hugga tag i livet. Egentligen mår jag bäst när jag har struktur på saker och ting. Jag njuter nog mer imorgonkväll när jag har jobbat, tränat och ätit middag, DÅ kan jag slappna av och känna mig nöjd efter dagens strapatser. Dessutom är det bara dessa tre förmiddagar som är jobbiga, sen är det ju utförsbacke igen till nästa ledighet stundar. Livet är rätt bra ändå :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar