lördag 9 maj 2009

Funderar och förfasas

Små funderingar jag hade idag under min promenad:

Hur parar sig fjärilar? Om de ens gör det?

Delar djur upp tiden på samma sätt som vi människor? Kanske inte nödvändigtvis i dagar och timmar men på något sätt? Någon slags rutin har de ju i alla fall men hur? Tänkte på det när jag såg två änder simma iväg. Mysigt med en liten helgtur but then again, do they know it´s Saturday? Nä just!

Varför döper man ett ställe till "Kolerakyrkan"?

Hur kan det rent fysiskt komma sig att, när solen är framme och det endast finns ETT moln på himlen, varför är det molnet ALLTID framför solen?

Kan det verkligen vara motvind åt ALLA håll samtidigt? Jag menar, jag går åt ett håll och stretar ihopvikt som en fällkniv och tänker (fattar inte att jag blir lurad varje gång) "snart ska jag vända och då blir det lä"...MJÖÖÖÖÖÖP! WRONG! Det blir aldrig lä hur fan man än bär sig åt, ordet "lä" borde inte ens finnas damn it!

Läser igen Aftonbladet. Funderar allvarligt på att sluta göra det för jag blir bara mer och mer avtrubbad över hur satans dumma vårt släkte är! Finns det ens nåt hopp för oss? Borde det göra det? Jag läser om hur folk (eller fä rättare sagt) hugger av elefanternas snablar medans de LEVER, pedofiler tamejfan överallt, kvinnor som tas ihjäl av sina män, det "fina " twisten på det är att "vi ska bli bättre på att skydda kvinnor". Men FÖR HELVETE varför i hela fridens namn har det gått så långt att man inte ens kan vara trygg i sitt eget hem?? Om det vore någon enstaka men nähäedu, det är mer utbrett än vad Bingolotto var under sin stortid.
Nu ska ni inte tro att jag är något fan av Hitler på något slag, jag vill poängtera det, men det vore fan på sin plats att det kom nån slags omvänd Hitler, alltså en sån som kunde utrota all den här jäkla pesten som vi människor för med oss. Vi borde skämmas att ens existera!! Själv går jag och tänker på att jag inte ska kasta tuggummi i skogen för fåglarna äter upp dem och kvävs till döds men vad finns eller finns INTE i skallen på någon som på eget bevåg plågar någon eller något annat bara för att det är "kul"?? Jag blir bara så trött.
På ena halvan kan man läsa om tex den där pedofilen som nyligen greps, Göran eller vad de kallar honom. På andra halvan ser man den där förbannade Sofie Fahrmans klämkäcka kissnödsflin och ihoptvingade kroppsställning med rubriker som "Prickigt det är alla tiders i vår" eller "Du kommer avskedas och försättas i evig ensamhet om du inte bär korall i sommar"....eller "Så har världsstjärnorna sex"...jaha och? I den värld vi lever i ska vi fan vara glad att det finns så mycket kärlek att det ens existerar en missionärsställning utan tvång, ska man då också tänka på att inhandla sidenschalar från Dior bara för att ha "världsstjärnesex"......MEN GUD!

1 kommentar:

  1. Apropå det första du skrev om: Tänk dig alla generationer dagssländor som förmodligen får någon slags medelålderskris vid lunchtid varje dag. :-)

    SvaraRadera