tisdag 12 maj 2009

Totalt stressfri dag

Vilken sjukt underbar och stressfri dag jag har haft idag! Jag vet att det är tråkigt när folk skriver hur jävla underbart de har det meeeeeeeen idag är det faktiskt sant för min del! Det började med att jag fick TRÄNA för en gångs skull när jag var på gymmet. Drog på min mp3-spelaren och såg lagom dryg ut vilket tydligen hjälpte för jag fick vara i fred. Kan ju också varit så att det inte var så mycket folk på gymmet, hoppas dock på den grymma minen haha! För att vara så osvensk jag bara kan så kändes det som att jag ägde gymmet idag. Jag tyckte att jag såg vältränad och hälsosam ut i spegeln, övningarna var roliga och utmanande. Eller vänta, blandar jag ihop det, var det så att JAG var rolig och utmanande och övningarna hälsosamma? Hmm...whatever det var skoj iaf! Vågade mig på att testa en ny benövning också så pluspoäng till mig. Brukar ha lite fobi för nya saker, får för mig att maskinen ska rasa över mig, att vikterna ska lossna och träffa förbipasserande eller dylikt så jag är nöjd att jag tog mig i kragen och vågade. Gick bra, inga synliga skador! :)

Sen begav jag mig till Erica efter att ha plockat upp Louise längs vägen. Vi har haft en mysig tjejdag ute å Birsta. Letat efter rockiga mammakläder till Erica, ni kan ju gissa utbudet av dem. SKANDAL! Jag själv lekte tant och botanierade bland Plantagens välfyllda hyllor. Dyrt med blommor kan jag konstatera utan ens en enkel matematisk beräkning. Men det blev iaf ett gäng blommor så när jag kom hem landade jag på alla fyra i gräset och svängde ihop några enkla konstallationer. Just där och då bara älskade jag mitt liv! Det gör jag oftast i vanliga fall också men det var sådär att det bara känns i hela kroppen och jag blir så euforisk så det blir svårt att andas. Solen sken, blommorna blev så söta där jag placerade ut dem, vattnet glittrade blått och Arne kom med kaffe. Aaaahhh life´s gooood!!!!

Sitter och filar på en sparplan för renovering och liknande. Det känns lugnare liksom, att veta var man är på väg med olika projekt. Ibland tycker jag att pengarna bara rinner iväg och så tänker jag inte på vad vi faktiskt handlat, trädgårdsmöbel är ju ett exempel. Sen har vi ju fixat ett stort badrum, ett litet badrum, ett sovrum, köpt en bäddsoffa, tv, ljudsystem, släpvagn....ja ska jag ge mig där tro? Så vid närmare eftertanke kanske vi inte är så satans långt ut i pereferin ändå :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar