fredag 22 maj 2009

Nytt fynd flyttar hem

Jahapp då har man varit och shoppat igen då! Tänkte vänta tills lönen kom meeen så var det ju rea på Jysk så jag slog till med dunder och brak. Blev den här trädgårdsmöbelsdynan, eller sex stycken rättare sagt. Kändes bra för tydligen är det ett bra material hörde jag när jag tjuvlyssnade på en tant som stod och drog i en likadan. Sen var det den snyggaste av dem alla dessutom så WAY TO GO MALIN!
Arne är hos sin pappa och kapar ved så ikväll är man solokvist. Erica har varit här och slappat med mig. Vi myste ute på altan, åt grillad kyckling, sallad och på det te och hemgjord glass. Jag gjorde chokladglass igår, SMASKENS!!!! Känns som att jag FÅR tulla lite på reglerna lite oftare nu höhö. Dock försöker jag fortfarande hålla mig inom ramarna eftersom det känns riktigt roligt nu när folk verkar se en viss skillnad på mig. Önskar man kunde vara lika bra på att se det själv också!
Satt och slöläste på olika kändisbloggar förut. Vilken snedvriden bild man har av den världen! Känns som det är så förbannat glammigt och händelserikt men om man ser till deras bloggar verkar de vara totalt tomma och innehållslösa! Visst, Carolina Gynning kanske går på mer fester och får en massa gratiskläder men om det är mer intressant och bra för välbefinnandet är en annan femma. Själv spekulerar jag inget mer i det utan tar mig en kopp kaffe, sätter mig på min nya stolsdyna på altan, tittar ut mot sjön och lyssnar på naturens brus.....DET är välbefinnande det! Eller OXYTOCIN rättare sagt, har just läst en artikel om det också. Det är kroppens egna lyckohormon som tar bort stress och bildar en hel kedja av bra saker i kroppen som gör att man mår bra och håller sig frisk. Ibland tror jag att jag måste missbruka det för shit vilka kickar jag får! Nog för att jag blir tvärförbannad när jag kör bil eller äter kiwi och saften bara sprutar runt istället för att hamna i min mun eller andra banala saker MEN! Jag är LIKA BRA på att ta vara på små små saker som gör att jag bara känner sig sprängfylld av lycka och tacksamhet att jag faktiskt lever det liv jag lever! I morse till exempel hade Arne SKALAT min kiwi för att jag skulle slippa bli ilsken.....då smälter man en smula eller hur? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar