torsdag 11 oktober 2012

No wonder....

....att jag ibland undrar varför jag har svårt att uttrycka mig i konversationer när jag dagligen matas av sånt här snack:

Hört på tunnelbanan:

"Asså ge mig lite wins för faaaan!"
"Men åååhh du kommer aldrig få nåra wins, du ska ha lose!"
"Är din dator på?"
"Ja"
"Asså den som du har hemma?"
"Ja"
"Men ären på på eller bara på?"
"Den är på."
"Jaa men asså kommeru åt den nu?"
"Ja jag tror det."
"Nä det tror jag inte för den är väl inte på pååå, den är väl typ svart?"
"Nää asså den är på på knappen."
"Ja men asså då är den ju inte på, då är den ju på sömnläge."
"Nää asså den är på."
"Jamen okej den är på men på sömn, det måste den ju va."
"Nää den är på."
"Nä eller ja, eller kan du SE skärmen?"
"Ja eller inte nu."
"Nä men asså är skärmen svart?"
"Jag vet inte eller ja jag tror det."
"Men då kommeru ju inte åt den för då är den ju på sömn."
"Ja."


What can I say? Kommunikationen är grym här i Sverige haha!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar