fredag 12 oktober 2012

Tillbaka i skolbänken

I alla fall över helgen. Jag gillar att gå i skolan har jag märkt. Jag gillar den avspända lekfullheten, sammanhållningen och framför allt att få lära mig saker!

Denna helg är det funktionell vidareutbildning med inriktning olympiska lyft. Jag har verkligen en kass teknik, vilket kommer visa sig imorgon då vi ska öva på det hela dagen. Min filosofi är dock att som PT bör man kunna så mycket som möjligt. Det vore ju inte så skoj att få begränsa en klient på grund av att JAG inte kan utföra övningen!

Jag har ju inte sådär jättemånga tjejer som tränar runt mig. Idag har jag dock mött ett riktigt krutpaket! Karin som jobbar som kiropraktor här på Mf Hälsocenter är nästan omänskligt grundtränad! Idag brände hon av 1 RM (Repetition Max) i chins med 14 extra kilo som släp. Jag fixade två med 10 kg extra. 20 st till jul? Jo tjena!! :)
Lyfte 100 kg i marklyft också men sedan stannade jag. Har ju lyft 110 kg och skulle nog fixat det idag med men jag fegade lite. Vore som dumt att skada mig just nu.

Typ såhär såg det ut idag iaf: lite bilder på gruppen, Karin samt Niclas fina egentillverkade viktbälte :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar