fredag 18 september 2009

Dumma svenskar och helgplanering

Tyvärr inser jag att resterande av Sveriges befolkning INTE kommer att lyda mina råd. Så, det är bara att rusta sig inför en höst/vinter....VÅR?....med den där hemska who I´m not gonna call by name från "Svenska Hollywoodfruar". Tragiskt att vi är så jävla dumma. Det är bara att HOPPAS på att det inte finns något intelligent liv i rymden för då är det bara en tidsfråga innan vi utrotas. Fast vem vet, vi kanske är DERAS underhållning? Brukar tänka att det vore ju helfestligt om det verkligen är som i "Men in black", alltså att de öppnar en skåpdörr och tadaaaa där är vi liksom, som i en liten burk. Ja vem vet, what doesn´t kill you....JAG skulle för egen del bli vansinnigt euforisk om Will Smith kikade ned på MIG från en lucka i himlen en vacker dag, snacka om fin utsikt!

Idag är en historisk dag på jobbet. Det kommer vara ett skift med ENBART tjejer. Girlpower all the way. Verkligen uppfriskande. Detta är verkligen inget som brukar komma från mig, det här med att ju fler tjejer desto bättre, jag brukar ju hellre förespråka grabbarnas liv och leverne. Men faktum är att det här är riktigt coola brudar, jordnära och smågalna precis som jag, så sällskapet är endast välkomnande. Jag vet inte hur jag ska förklara det bättre. Så har jag även blivit skadad efter att hela tiden jobba lite i motvind, hela tiden måsta klättra över väggen med stenhård attityd och grånstenstänk för att hävda mina åsikter.

Känns som det kommer bli en riktigt onödig helg. Arne ska till sin pappa och jaga älg. Eller, Göran ska jaga och Arne ska sällskapa. Han är ingen killer av rang min älskling direkt vilket jag är glad över.
Själv ska jag jobba extra imorgon. Vet inte hur länge det blir ens så jag kan inte planera något umgänge på kvällen. Eventuellt måste jag jobba även på söndag, men det får jag nog inte veta förrän imorgon. Så, här är jag, hängandes i ingenstans. Däremot kammar jag in lite extra cash så det känns riktigt bra. Jag har satt in lite elchocker i min spenderarnerv. Pengarna kommer gå till livsnödvändiga saker som:

En sängstomme...mest för mitt sovandes egos skull
Köksrenovering...så man slipper skotta bort allt fett och smuts som samlas på vackra ting såsom vår mycket användbara köksfläkt I BANKAD KOPPAR!!!!
Bastu....kvartsfinne som man är måste man ju ha en bastu!
USA-resa...har fanimej lovat mig själv att när jag fyller 30 bast så bär det iväg västerut där jag SKA SE min Shawn Mullins.

Tjaaa.....det är väl mina mainprojects inom ett spann på......obestämd tid :) Eller våra ska jag väl säga, Arne är ju högst inblandad i allt det där. Jag har sagt att USA-resan blir min motorcykel, det är väl ändå ett ödmjukt byte från min sida?

Nu ska jag göra lite gröt, sen bär det iväg på jobbet! So long folks, hoppas ni får en grymt bra helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar