söndag 20 september 2009

Övertid

Den här helgen har jag kammat in extrastålars som kommer gå till något av det som står på listan jag skrev tidigare. Förmodligen sängen, den står närmast på tur. Enklast också för den delen. Har inte räknat ut det exakta beloppet som jag tjänat på dessa 22 övertidstimmar, är för dåligt insatt i hur ekonomin utspelar sig på mitt arbete. Seg är ett ord att beskriva det på eftersom det "bara" är fem månader sedan jag skulle få löneökning, har väl inte hänt än!

Har verkligen slitit för kronorna också kan jag stolt tillägga. Inte suttit på arslet många sekunder. Burit 550 kg sand uppför en trapp, ja inte ALLT på en gång men sammanlagt alltså, luckat på en massa luckor med bultar och skruvar till förbannelse. Har även varit med om en liten sak som får mig en smula betänksam vad gäller vissa medarbetare. Det är något jag måste ta upp känner jag. Antingen är det jag som inbillar mig eller så är det verkligen som jag uppfattar det eftersom andra också reagerade idag. Vill inte säga så mycket mer eftersom jag inte tagit upp det än med de/den inblandade.

Arne såg inga älgar, däremot tio liter lingon som nu ska rensas. Ikväll blir det väldigt lugnt och stilla här hemma. Tänkte gå på bio men det verkar inte som att det finns något speciellt att se så det blir nog soffan trots allt. Måste hålla mig vaken länge eftersom jag ska jobba natt imorgon. Antar att det kommer gå SÅDÄR då jag redan ser i kors! Kanske blir mer svullande av något gott. Igår mulade jag i mig naturgodis och rostade kikärtor så magen stod rakt ut. Men GOTT var det och jag tyckte att jag hade förtjänat det efter en lång dags jobb.
Imorgon är Arne ledig så vi får väl se vad vi hittar på. Nu måste jag äta lite. Bye bye sugarpie!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar