söndag 6 september 2009

VIlken underbar helg jag har haft!!

I morse klev jag upp strax efter åtta. Funderade en stund över om jag skulle ta en springtur men bestämde mig för att soffan såg mycket skönare ut så så fick det bli. Efter en frulle och lite tv-tittande drog vi igång lite söndagsstädning. Inspirerad efter andras garagestädningar rensade vi ur förrådet inne. Nu har Arne dragit iväg och handlat och jag har dammsugit. Helt sjukt, jag har inte blivit förbannad en enda gång under min dammsugning, måste vara något halvt lobotomerat som händer i min skalle :)

Har för övrigt haft en UNDERBART bra helg!! Igår besökte vi marknaden i Munkbysjön. Skulle egentligen bara köpa bröd av Isak men istället blev det en födelsedagspresent till pappa samt DENNA underbart söta lilla vätte!!
I mena look at this face, kan man annat än bara ÄLSKA??
Det står att om man behandlar honom (det är väl en han tror jag hmm) väl så bringar det lycka i vårt hem. Vet ej huruvida det behövs meeeeen söt är den då sannerligen!
Sen var pengarna slut så det blev inget bröd utan vi fick istället vända hemåt. Jag kände mig sugen att hälsa på någon så sagt och gjort, vi drog till Peter och Vickan på kaffe. Älskar såna där spontan-påhälsningar, det är då det blir roligast egentligen, eller roligt på ett annat sätt i alla fall.
Kom även på att vi nog hade preliminärbokat in oss med Linda och Markus också, inget totalbokat dock, så jag drog en chansning och ringde dem också. "Vill ni ha mat?" sa Linda. MEN DUUUU ATT VI VILL!!!! Så vi fick lax på saltbädd,pressad potatis, romsås, kaffe och banankaka och en massa mysigt umgänge på köpet. Kan det bli bättre? Nä!
Supernöjda över vår "två-flugor-på-smällen"-grej däckade vi sen hemma i soffan där jag somnade nästan på studs. Pensionärer!

I eftermiddag blir det förhoppningsvis en tennismatch om banan är ledig vill säga. Sen ska vi äta, njuta av lugnet. Imorgon börjar första jobbiga dagen av många. Det är så mycket stök på jobbet nu, folk som är lediga så skiften är inte intakta. Jag gillar det inte riktigt, det känns mest rörigt och jobbigt och det gör mig osäker och lite missanpassad. Undra egentligen när jag ska börja känna mig riktigt på hemmaplan? Är ju van att bara titta på en grej och sen kunna det. Här känns det som att jag kämpar och kämpar och hela tiden dyker det upp nya saker som gör att jag känner mig mer förvirrad än innan. Vissa dagar blir jag förbannad, rycker på axlarna, borstar av mig obehaget, biter ihop tänderna you name it men vissa dagar går det bara inte. Då känns det verkligen hopplöst. Dock trivs jag superbra, det är roliga människor och när jag väl kan knyta ihop säcken emellanåt så är segern riktigt sweet!

1 kommentar:

  1. Är bilderna på Arne på morgonen innan han rakat sig? :-)

    SvaraRadera