torsdag 3 september 2009

Lyxfällan

Det finns vissa saker som jag egentligen borde undvika för att inte riskera att drabbas av hjärtinfarkt eller stressrelaterade sjukdomar. Köra bil är definitivt ett av dem men det kan jag ju inte göra något åt utan det är bara att bearbeta. Fortsatt tittande på "Lyxfällan" kan försätta mig i direkt livsfara. Fan vad FÖRBANNAD jag blir!!
"Oooooohhhh här är en familj som sitter i skiten rejält, vi har ALDRIG sett maken till katastrof, bäst är om de får ihop ekonomin såpass att de kan köpa en spade på Rusta och själva gräva ner sig så slipper vi ta hand om skiten sen."
Men hur i helvete går det till egentligen? Ta kvällens program. Vi har en fd modell som omskolat sig till fotograf. Hon har till en början med inte ens en aning om vilka priser som är rimliga att ta för olika jobb. Bara det är ju total katastrof. Reagerade på att det stod att hennes inkomst var 20000 kr i månaden. Baserat på vad? Hon har ju för tusan inte tjänat en spänn på flera år?!!! Titta på ateljén. Hur flashig som helst. Vart har hon fått pengarna till att göra i ordning stället, och hur tusan betalas hyran?? Inte alls antar jag men hur länge kan det gå innan hyresvärden reagerar?
Och banken! Gottar ner sig i deras soffa, gnider händerna och skrockar att "höhö såhär mycket är ni skyldiga, bäst att göra upp en sjujävla lång avbetalningsplan så ni hinner betala lånet fem gånger om."
Varför i helskotta har de ens BEVILJATS ett lån från första början??

Jag fattar inte de här ekvationerna över huvudtaget. Det är ju ALLTID såhär! Vissa har ju i alla fall bilar att sälja eller liknande, de här hade I.N.G.E.N.T.I.N.G. Ändå fixar det sig i slutändan till det bästa. HOW COME? Inte undra på att folk handlar halvt ihjäl sig, det löser sig ju till slut. Fan, bäst att öppna kontot, låta pengarna flöda, finns det något tak på sms-lån förresten? Nu är jag inspirerad. Kanske ska skriva ett brev till 3:an på en gång, i förebyggande syfte menar jag. FÅ se nu...har de flesta nätbutiker hemkörning? Kanske hinner få hem en bil och en soffa innan Arne repat klart. Eller, om jag köper en STOR bil så kanske de får med sig soffa I BILEN? Äh vafan, sånt sparande behöver jag inte tänka på. Hä ä bar å åk! Right?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar