tisdag 22 september 2009

Självscanning

Idag har vi för andra gången i vårt liv använt oss av självscanning på ICA Maxi. Självscanning är bra på en hel del många sätt, dock inte när man ska handla mycket grönsaker. Det ska packas i påsar för att kunna märkas, man måste leta fram rätt artikelnummer på en skärm...ja det tar en hel del tid med andra ord. Väl framme vid kassan var jag skitglad över hur fint vi organiserat påsarna. Grönsaker i en, bröd och skåp-prylar i en, mejeriprodukter i en osv.........MEEEN VAAAAD HÄNDER????
"Det är dags för en avstämning ser jag" säger tjejen i kassan, snappar åt sig vår scanningsgrej och pekar nöjt på rullbandet.
SUUUUCK....IT! Jag skiter fullständigt i att vända streckkoden rätt utan häver bara upp grejerna på bandet. Hon får leta själv tänker jag en aningens fientligt. Dessutom känns det lite som att bli tagen på bar gärning med handen låååångt ned i syltburken. Personligt, som att JAG har STULIT maten?!!!! Ve dig fröken lilla! Tittar på allt som åker vidare på bandet, slog jag verkligen in allt det här? Hur var det med brödet, pulade jag inte bara ned det i påsen? Det var då väl en jävla tur att vi envisades med att verkligen leta reda på den SVENSKA gurkans streckkod istället för Euroshoppers, annars hade vi åkt på bannor!

"Hur gjorde ni när ni slog in matlagningsgrädden?" undrar kassörskan.

Vafan inte vet jag, höll scannern mot koden och blippade?? Tror hon att jag är efterbliven eller?

"Ni måste slå in VARJE objekt FÖR SIG annars blir det fel i systemet. Nu får ni avstämma nästa gång också bara för det."

Men vad i glödheta helvete är det du säger? Nu ska jag demonstrativt gå in och handla för exakt 300 spänn FEM gånger innan slutet på oktober och sen, den sjätte, TOKHANDLA för flera TUSEN bara för att utnyttja vår rabattgrej!! Ja, det är så jävligt att man måste handla för MINST 300 kr FEM ggr för att få utnyttja erbjudandet om 10% på den sjätte gången. Vem fan handlar så många gånger på så kort tid för såpass mycket pengar? Vore det inte enklare att bara sätta ett belopp och handlar man över det så bam wam kadam får man rabatten? Jo jag fattar konceptet, att de tror att ingen kommer göra det men HAHAAAAA EVIL Malin TÄNKER! Hur tror ni det gick med de välorganiserade påsarna då? Åt helvete! Allt åkte ned i en salig röra i omiljövänligt vita plastpåsar istället för de fina rejäla kassar vi köpte för fan 50 spänn styck sist......FÖR DE GLÖMDE VI NATURLIGTVIS HEMMA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar