onsdag 23 september 2009

Nya modefärgen

Det fanns flera anledningar till att förfasas när jag i natt läste Aftonbladet på nätet. Den nästan självklara är ju rånet i Västberga. Har inte hunnit få så stort grepp om det än när jag nyss har vaknat men det låter ju helt otroligt, som i en Hollywoodfilm. Landa på taket i helikopter, hissa upp stålarna, explosioner osv osv. Ja jäklar!

Den andra anledningen är betydligt mer simpel och banal. Jag har studerat Sofi Fahr...vad heter hon, Fahrman?....ja hennes modesida i alla fall. Inser att jag än en gång kommer att vara totalt hopplöst ute i modesvängen IGEN. Varför? Jamen FINNS det någon MÖJLIGHET i VÄLRDEN att jag kommer att komma iklädd kreationer som dessa??


HÅRRESANDE! Den nya trenden är inte längre korall, nej ooonej det var ju VÅRENS färg, nu är det fuschia. För er som slänger er med modetermer är detta säkert inget konstigt eller främmande ord. Själv fick jag kopiera det för att en kunna stava rätt! Hur uttalas det då? Fusschia? Fuskia? Ingen aning men jag antar att resultatet är lika skrämmande. Om ni tittar på bilden så jag jag inga som helst problem vad gäller de svarta produkterna, nej det är den rosa, nej förlåt FUSCHIA färgen jag inte fattar. Alls! Well well, värdelöst vetande men ni kommer i alla fall inte att få se MIG längs stadens gator dressed like a pig on vacation.
Annars då? Jag har en grym träningsvärk i hela kroppen. Tänkte att jag skulle ta en löptur idag meeeen när till och med en promenad till toaletten känns lite overkill så avstår jag nog från det. Har mer eller mindre lagt ned mina vansinnespromenader också. Jag inser att det där är något man gör under en viss period lite då och då. Min period har ju sträckt sig över ett halvår så jag börjar bli lite less och avdankad. Gymmet och löpningen är något jag inte kommer ge vika med, så också även maten till största del. Men om jag ska orka ladda om och ta nya tag så är det välbehövligt med en paus ibland. Sunt förnuft antar jag att det heter :) Så hädanefter blir det lite slappare på den fronten för att ta nya tag när jag känner för det. Om det kommer i vinter eller till våren återstår att se men det kommer bli kortare intervaller på kanske två månader eller så. Det behövs för att kunna hålla motivationen uppe och för att få de rätta resultaten.
Nu blir det auberginemoussaka till middag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar