måndag 14 september 2009

Funderingar

Jag vet inte om jag lever i baktakt med andra. Jag menar, vissa känner att livet börjar när sommaren börjar. Då ska det fixas i trädgårdar, hälsas på till höger och vänster, förverkliga drömmar som sovit sen höstlöven började gulna, renoveras (vem fan vill stå INOMHUS mitt i sommaren med tapetklister upp över armbågarna och svetten rinnandes däremellan??) osv osv. För min egen del stannar allt av när sommaren tittar in. Jag blir lat, ofokuserad på träning (ja det kanske inte verkar som så om ni följer min blogg men faktum är att jag inte alls är sugen på en springtur eller ens promenad när tempen stiger i takt med solen). Jag vill bara ligga ute på altan i solen och se molntussarna dra förbi. På sin höjd kan jag sträcka mig till att klippa gräsmattan för det är faktiskt roligt och innefattar motion, hämta posten eller städa vilket måste göras men KNAPPAST om det inte är nordanvind och spöregn. Arne har dock en förmåga att komma på sådana saker när det är finaste dagen i mannaminne vilket brukar göra mig smått grinig:)

Det jag vill komma fram till är att nu har hösten så sakta börjar dra igång. Jag känner mig rastlös i själen, inte på ett dåligt sätt men jag vill UTRÄTTA något. Lära mig något nytt eller använda mig av de kunskaper jag redan har. En renovering skulle sitta tokbra just nu. Det är bara det att det känns lite motigt att dra igång ett större projekt just nu. Måste ju flytta dörrar eller kapa ned en vägg och sen vet jag inte hur fort resten kommer fortskrida. Nej där behövs en större planering. Ska då LOVA mig själv att det INTE blir fler än EN resa i veckan till Bauhaus den här gången håhå jaja.

Såg en utbildning i ST häromdagen, "hälsovägledare". Damn it tänkte jag, den hade suttit som en fläskläpp en het sommardag. Tyvärr så är det en 80p utbildning och det är ju inget som jag kommer hinna med direkt :) Nepp det kanske blir nåt jag får förhöra en annan tös, som tänker söka, om. Jag kanske kan gå småkurser någonstans som gör mig mer utbildad i ämnet utan att det ska konkurrera ut mitt arbete?

Ju mer jag skriver här på bloggen desto mer sugen blir jag att på allvar försöka göra mig hörd. Läste att de söker krönikörer på ST, vem vet jag kanske gör slag i saken och skickar in ett ironidrypande förslag? Vore ju svinkul att ha det som hobby. Får man förresten skriva om ALLT? Det kanske ska vara barnvänligt, svordomsfientligt, kategoriserat vad fan vet jag. Jag kanske inte får vara arg heller......hmm.....screw it det får komma som det kommer.

Snart dags för hemgång och sängen medan ni andra stackare sliter ert hår för att ta er UR sängen och starta veckan. En tjusning med att jobba skift :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar