onsdag 16 september 2009

En date med toastolen

Igår steg jag upp, drog en löprunda på en mil, åt frukost, tvättade och klippte gräsmattan med både Flymon och vanliga bensindrivna. Arne hade så vackert propagerat att det skulle gå såååååå lätt att klippa med Flymon i slänten. Jo jävlar ja! Kanske om man jämför med den vanliga och kanske om man är starkeman like Arne men för en liten sketen tös som mig......nono! Jag drog, slet, lyfte, bönade och bad. Ibland tystnade den men det var för att då hade lilla Malin klivit på sladden så kontakten åkt ur. Vem fan sätter en kontakt DÄR, mitt i där man ska GÅ? Var helt slut efter halva slänten men tjurig som jag är bet jag ihop och plöjade färdigt.
Vidare till den plana delen av gräsmattan. Höll på i en halv evighet för att få igång åbäket och när den väl startade så WROOAAMM WROOOAAAM, den liksom stötte fram ljudet som en marskatt eller liknande. Sådär höll den på, jag själv höll tummen att den skulle hålla ihop till slutet. Icke! Fick fylla på bensin efter att bara halva gräsmattan var klippt, sen stannade den en massa gånger, jag fick igång den men till slut ville den inte leka mer. Så den fick stå i skamvrån tills Arne kom hem och skruvade isär den. Vi har inte lokaliserat felet än så gräsmattan har nu en mohikanliknande frisyr. Antar att den kommer stanna så tills vintern slår till.

Varför bloggade jag ingenting igår då tro? Kanske därför att jag hade en intim date med toalettstolen. Ni må tro det gick hett till där jag låg, desperat fastklamrad vid toalocket och vrålade DON´T GO LOVELY TOILETCHAIR DON´T GO!!! Jag kräktes....för er som inte riktigt hänger med. Om och om och om och om igen. Så mycket att knäna lättade från golvet. Mysigt, nej jag vet, men det hände trots allt. Förmodligen hade jag fått i mig en sjujäkla massa avgaser under dagen plus att de där förbannade laxbiffarna jag svängde ihop till middag inte riktigt passade för min mage så redig som den är redde den ut allt genom att helt sonika göra uppror. SJU GÅNGER!

Idag mår jag mycket bättre. Inget illamående. Var däremot groteskt hungrig så jag gjorde te och sopade i mig ett ägg och två rostmackor med ost och gurka. SWEEET! Däremot så har jag infernaliskt ont i magmusklerna. Dels på grund av att jag körde hjulet på gymmet i förrgår, dels på grund av mina övningar igårkväll. Det här med magsjuka måste göra susen för magen det!
Blir inget gym idag. Jag tänker ligga i soffan hela dagen fram tills att jag ska jobba klockan tre.

1 kommentar: