torsdag 24 september 2009

New look....ja jag sa inte att den var BÄTTRE :)

Fick ändra min bloggs utseende för jag blir galen på att jag inte får in en enda jäkla video eftersom min sida var för smal. Så, nu ska vi testa och se hur det går:
Gick inte alls, måste ringa en vän, en livliva...upptaget...hmmm.....jag väntar väl en stund så får vi se senare.....NU en timme senare har jag fått hjälp. Therése vet ni, hon är en klippa hon!
MÅSTE bara visa detta klipp! Snacka om att fyrackordslåtarna fått en uppsving. Det är ju min melodi det, mestadels därför att jag inte kan en massa svåra ackord, har ingen ork att klura ut dem heller eftersom fyra ackord funkar ju skitbra för mig:) Jocke däremot borde ha ALL CRED i världen för att komma på SVINBRA låtar som inte liknar de där mainstreamtonerna jag lyckas plita fram.




Vad har hänt hittills idag då? Jag klev upp tolv, åt lite och plockade i ordning lite. Alltså hur många TON reklam får man under ett år egentligen?? Värst är det ju när man får SAMMA reklam TVÅ gånger! Borde det inte kollas upp så att de som skickar fattar att jaha de där två bor tillsammans? Det borde leda till att lite mindre regnskog skövlas. Eller vad vet jag, så insatt som jag lät där är jag inte men jag önskar jag vore.

Det är mycket som jag önskar att jag vore har jag kommit på. Ju äldre jag blir, detso mer medveten blir jag om hur mycket det är som jag inte kan, vet eller har något hum om ens och det stör mig något alldeles märkvärdigt! Problemet är att jag inte har tålamodet till att lära mig sånt som jag skulle vilja veta och kunna men inte är genuint intresserad av.
Något som jag däremot kämpar med för att begripa är det här med träningen. Ju mer jag läser desto mer övertygad blir jag att det finns fler sätt att effektivisera träningen på. Detta leder till att jag tar in en massa information som jag inte kan sortera, än mindre följa och det blir pannkaka i huvudet på mig. Frustrerad ena sekunden för att jag inte vet vilket ben jag ska stå på men så i nästa sekund läser jag något som känns alldeles begripligt och jag slappnar av och tänker att jo jag gör nog rätt ändå. Sådär håller det på, ups and downs. På det stora hela är jag nöjd, jag ser ju att jag gör framsteg. Men det är när jag väl ska lägga in högväxeln och verkligen pressa mig själv till kanonresultat som jag vill känna att jag vet att det jag gör ger maximalt med effekt. Ett minimalt "problem" egentligen, herregud jag har ju i alla fall TIDEN till att träna! Så jag ska sluta gnälla nu och börja kocka lite mat. Världens snällaste elektriker Macke kommer förbi på lite mat och eldragning ikväll. Ska bli skoj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar