torsdag 3 september 2009

Presentationssnack och hemgjord glass

Haha nu tror ni säkert att jag var heeeelt knäckt över gårdagens presentation, därav min tystnad.....meeeeeen ICKE! Det gick riktigt snorbra om jag får säga min mening och när jag uttrycker det sååå bra om något JAG gjort så har det gått rätt långt. Nog för att de även hade bjudit in Hemabs mest multismorda glappkäft (informations- och marknadschefen that is) som fick min presentation att framstå som en lantlollas första tripp i storstan, trippad med LSD på någon hipp klubb...ja ni hajar vad jag vill åt. Däremot så HAR jag faktiskt inte den vanan att veta exakt hur man ska lägga upp det, det är något man lär sig eftersom. Har ju ändå bara gjort den en gång så vi får väl se om jag får nytta av min efteranalys någon annan gång. Upptäckte att det faktiskt var riktigt roligt att stå där och snacka, det har jag nog aldrig känt förut. Mestadels tror jag att det beror på att jag ändå i grunden kände mig trygg i vad det handlade om, det är ju trots ändå MITT arbete och det BORDE jag väl veta nåt om i alla fall?!
Kände att jag saknade tiden i skolan på ett sätt, eller, jag saknar mina kumpaner, fikarasterna, hängandet i soffan, gnället efter tentorna och glada tillrop när man insett att man faktiskt lyckats. Saknar INTE pressen av att aldrig känna mig riktigt ledig, att alltid ha något jagandes i bakhasorna. Nej bu för det och hurra för alla ni som pluggar och orkar igenom det!

Idag har jag fått beröm på gymmet. Det var en härlig känsla! Satt där i allsköns ro och vilade mellan seten, hör någon prata bakom mig, något om "bla bla bla lillkroppen". Kastade ett öga runt mig och insåg att det MÅSTE vara MIG de pratar om, ser för helvete inte en tillstymmelse till något LITET på det gymmet, inget synligt i alla fall. Blir petad i sidan så jag vänder mig om och där står två trevliga herrar, har småpratat lite med dem förr och DE är en fröjd att munhuggas med, no desperado i deras taktik inte! För att göra den redan utdragna historien kort så tyckte de helt enkelt att "Det var otroligt att det kunde finnas så mycket muskler på den lillkroppen." Hihi, det var gulligt sagt tycker jag, och ärligt menat vilket är sjukt befriande.

Har förresten en dysfunktionell åkomma som jag måste tillkännage. Ibland kan jag bli besatt av att veta hur folk ser ut. Ja nu låter det här heeelt sjukt jag vet, men jag ska försöka förklara. Om jag till exempel åker buss och ser någon bara till hälften bakom en skylt eller dyligt, så får jag en vansinnig panik att jag bara MÅSTE se hur resten av människan ser ut. Är det inte sjukt så säg?
Fattar inte var den kommer ifrån men skumt är det :) Kanske känner jag igen något med personen och tror att jag känner honom/henne och vill vara säker? Jag vet inte orsaken men skit detsamma nu har jag biktat mig för dagen.

Kvällen är min och min endast. Arne repar så jag ska bänka mig i soffan och tomglo på Du är vad du äter och Lyxfällan. Tänker även lyxa till det med hemmagjord glass. Det är något jag kan knarka och verkligen något jag rekommenderar! Man kan ju göra det på olika sätt men såklart att jag måste ta den nyttiga varianten, faktiskt det bästa alternativet jag nånsin testat om man jämför mina totalmisslyckade försök till att göra substitutbröd (smakade vansinnigt salt och sur räka). Anyway, det är svinenkelt: Mixa frysta bär, till exempel jordgubbar, bläbär, hallon, mango, you name it, med kesella och lite vaniljyoghurt. (Kan även skippa kesellan men jag använder det för proteinets skull.) Ta mer bär än resten, det gör konsistensen hårdare och mer glasslik. Sen är det bara att mula i sig, MUMMA!!!!

Imorgon ska jag jobba lite övertid, kamma hem lite extra stålars. Sen bär det iväg hem hem hem till Kälen där jag ÄNTLIGEN ska få träffa min KÄÄÄÄÄRE BROR OCH SVÄGERSKA!!!! De har ju varit charter-flyktingar så det har inte varit ett dugg synd om dem men nu är de hemma och jag tycker personligen det var vansinnigt länge sen vi sågs! På lördag är det marknad och ni som vill köpa ett tokgott mjuktunnbröd och se en otroligt söt varelse, bege er då till Munkbysjön och Mittmarken och handla bröd av ISAK. Han står i en vit buss och bakar bröd för fulla muggar. DO NOT MISS!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar