måndag 21 november 2011

Heading home

Har suttit soffan en längre stund nu och försökt börja detta blogginlägg minst tio gånger. Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva. Jag ska åka hem, hem till det ställe jag alltid kallat "Mitt paradis på jorden". Problemet är att det känns inte så, inte längre.
Jag vet att jag ofta brukar vara rätt dramatisk i mina utlägg om livet och mina funderingar och visst, ibland kanske jag ser saker väldigt smått och fyrkantigt, men om jag nu känner så så måste jag ju få göra det. Right?

Jag ska i alla fall åka hem, men det fyller inte längre samma funktion som det gjort tidigare. Jag åker inte dit för att hämta ny energi och känna mig "on top of the world", inte på samma sätt som jag kunde förut. Mycket har förändrats fast ändå inte, det kanske bara är jag som har förändrats?
Hemma är inte heller längre en plats, hemma finns där mitt hjärta är och mår bäst, vilket är på en helt annan breddgrad.

Egentligen är det inte så svårt. Jag har blivit besviken många gånger förut, när de som borde peppa och stå bakom inte gjort det eftersom jag inte blir förstådd. At all. Det här är bara ytterligare en gång, skillnaden är bara att jag har insett att det aldrig aldrig kommer att bli annorlunda. Så jag är inte besviken på att det hänt igen, jag känner bara att det är slöseri med tid och energi.

Det handlar om attityd. Min attityd till sånt som händer i min värld. Nothing more nothing less. Bara att acceptera. Jag har dock en viss svårighet att låta sånt bara ske och vara. När jag vet att det skulle kunna vara annorlunda, bara jag nådde fram på rätt sätt. Halva vägen var borde ju funka, men hur ska jag få den andra personen att börja gå? U tell me så är jag idel öra. Jag bryr mig ju, det är därför det är så frustrerande! När man kan förändra saker till det bättre, hur ska man då bara låta det bero?

Tunga tankar IGEN!

Annars är det absolut inte ett dugg synd om mig ska ni veta!
Ska vila från gymträningen resten av veckan och ladda inför fredagens batalj. Ska verkligen bli skitskoj att tagga till, peppa de andra och slita för att göra mitt bästa.

Nu ska jag vänta på min fina fina bror, taxidriver of the day:)

Ha nu en finfin måndagkväll all of you out there!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar