tisdag 1 november 2011

Ny backe, nya tag!

Jag har en trygghet. En trygghet i att känna när något är fel. Det kan väl varenda människa göra tänker ni nu och ja, ni har helt rätt!

Däremot är det långt ifrån varenda en som gör en förändring när något är fel. Det kan vara en mängd olika orsaker till varför: rädsla för förändring, bekvämlighet, orkeslöshet, trygghet i att veta att "jo men det går bra det här, det har det ju gjort i alla år". Ja en mängd olika orsaker alltså.

Jag köper inte det där. Jag skulle vägra att leva ett liv jag inte trivs med. Livet är åt helvete för kort för det. Okej, jag har naturligtvis en transportsträcka där jag måste fundera, begrunda, utvärdera innan jag kommer fram till en slutsats. Men målet finns alltid där. Inom räckhåll.

Därför känner jag mig trygg på ett sätt jag inte tänkt på tidigare. Jag har en stark vilja och en självklar syn på att livet ska levas på det sätt jag vill. Så borde det vara för alla. Man ska välja livet, inte låta andra bestämma åt en.

Just nu står jag inför en ny fas med många valmöjligheter. Det kanske borde kännas jobbigt men för mig är det tvärtom, det är otroligt befriande. Jag vet att jag kommer ställa min gps på exakt rätt destination, och om jag hamnar lite snett längs vägen har jag den där tryggheten att falla tillbaka på. Vilken grymt skön känsla, att kunna lita på sig själv!!

Här är backen jag slet i imorse. Lerig och jävlig men besegrad, det blev den!
Nu är det dags för lite shopping med moster på stan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar