tisdag 22 november 2011

Min far och jag :)

Idag har varit en riktigt bra dag, en utav de bättre på länge faktiskt. Vaknade klockan tio, i min egen säng och bara det kändes rätt lyxigt. Lite frukost och dagsplanering med pappa ledde till att jag skulle hjälpa honom att köra skrot till tippen.

När man umgås med min pappa får man höra saker som förmodligen aldrig kommit ut ur någon annans mun förut. Ever. Här har ni några exempel:

"Va faan ska man måsta dra sig längs väggan som a Lövås-Elsa när hu gick genom döra?"

Med detta menas att det är trångt att ta sig fram någonstans.

"Ajj dåntt nåvv vettefaaen vem derännä va ä!"

Solklart iofs men om ni inte fattar betyder det att han mötte en okänd.

"De ska verkligen pisse på sylta å!!"

Här är jag inte riktigt säker men jag tror det menas att....ja det är i alla fall inte en BRA grej! :)

"Har man gått över hunn får man gå över rumpa å"

Om man gjort ett val får man stå för det. Enkelt va?

Ja sådär går han på min älskade pappa. Snacka om att jag brås på honom! Talar först och tänker sen. I bästa fall. Han hade även en schysst kommentar om hur jag såg ut som barn.

"Men faan du va runn som e ost!!"

Gulligt! Tack pappa!:)

Tog en sväng till mormor och hälsade på också. Satte henne i arbete då hon fick hjälpa till att laga tjockpannkaka. Har hört det är på mode att anlita en pensionär så här är bäst att smida medans järnet är varmt hihi!
Hon hade en fin felsägning också när hon sa att det var bra existens på pannkakan:) Ja annars hade den varit bra osynlig va?!

Nu ligger jag och myser i sängen igen efter kaffe och en liten virre hos bror. Imorgon blir det eventuellt en löptur, besök hos min fina goa Linda och sen hem för att jobba. Få se vad som hinns med!

Avslutar med ett schysst fynd jag gjorde i skogen samt kvällsfikabild!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar