onsdag 9 november 2011

Svettig, mätt och förbannat nöjd!


Har inte sprungit en längre sträcka sen före semestern eftersom jag haft ett knä som protesterat så fort jag tagit några sketna löpsteg. Uppför backar i intervaller och crossfitpass har inte varit några problem, det är de längre sträckorna som gör att det säger stopp.
Idag testade jag dock att springa hem från jobbet, en sträcka på drygt 7 km. Började bra, blev bara bättre och lättare ju längre jag sprang. Mitt knä var tyst och nöjt ända tills jag kom in till stan, då sa det "Nu får du fan ge dig, ta en buss, taxi eller vad fan som helst men LUTA DIG INTE MER PÅ MIG!!"

Så jag fick böja, stretcha, linka, lunka, springa och gå resten av vägen. Är ändå nöjd över att det gick såpass bra, och svettigt blev det ju som ni ser :)

Efter en dusch pinnade jag in till stan för att bli upplockad och utkörd till Matfors för middag hos Janne och Anna-Carin. MUMS FILLIBABBA var det, lax och ris. Satte sig som ett skönt ludd i magen hihi. Kaffe på det såklart, lite bus med Filip och surr med de vuxna. Åh vad jag har saknat deras sällskap!! Tänkte ta bussen hem MEN då skulle Janne minsann in till en kompis i stan så jag fick till och med privattaxi hem också. Snacka om lyx!!

Hade ett schysst samtal med min finfina träningsguru idag. Jag tyckte att han kunde göra ett schema där jag, till den 25e nov, hinner gå ned 2.3 kg (för att orka göra fler chins, inte för att jag är fet) samt blir grymt mycket starkare och kan knäcka på riktigt. Han sa ungefär att jag var helt galen och att det hade varit lättare om jag sett ut som en Teletubbie haha. Kanske kan jag kapa en kroppsdel? Jag lyfter ju ändå inte med huvudet!!

Kontentan av det hela var att det jag ber om icke går att fixa, vilket jag själv egentligen visste, men jag får kämpa på så gott det går och köra på tjur. Det är väl det jag har att bolla med.

Imorgon blir det tidig träning på gymmet. Börjar kurs kl 9:00 på jobbet så jag hinner träna, cykla till jobbet och få i mig frukost innan dess. Tror jag. Om inte sängen känns mer lockande hehe....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar