måndag 7 november 2011

Wanna be somebody else...really?

Jag har aldrig velat vara någon annan än den jag är. Jag har i och för sig ofta önskat att jag hade vissa andra egenskaper, ni vet när man möter andra människor som har något speciellt som man själv tycker att man saknar och man blir helt blown away av hur jävla cool de är. I mitt fall är det ofta en självklar säkerhet i sig själv, mindre prestationsångest vore också en fin present......ja att överlag lita på mig själv och mina egna kunskaper.

Nu kanske detta låter som att jag pratar emot mig själv, men jag tycker ändå inte det. Jag predikar om att jag vet vad jag vill, att jag är säker på att mina egna känslor är de rätta bla bla bla, men det är inte samma sak som att veta HUR jag ska göra vissa saker för att få det som jag vill!

Men i grund och botten handlar det om att trivas med livet. Att inte se tillbaka och ångra sina beslut, utan känna att man hållit i rodret och styrt så gott det bara varit möjligt, i med- och i motvind.

Ibland kan jag se folk och vara genuint glad över att jag INTE är dem. Inte för att de verkar ha det jävligt på något sätt eller så, jag är bara så otroligt glad över att jag är jag. Jag trivs liksom med det, att vara jag. Det här var trixigare än jag trodde att förklara haha känner jag nu.

Om jag säger såhär:
Jag har en massa saker i mitt liv att vara glad för. Jag har underbara människor runt mig, som bollar och fångar upp mig när jag behöver. Som bekräftar när jag har rätt och rättar mig när jag har fel. Allt för min egen skull, och det är en helt underbar känsla!
Jag har möjligheten att själv påverka mitt liv precis hur jag vill. Det finns ingen annan jag kan skylla på ifall jag inte vågar hoppa. Det gäller bara att välja rätt tillfälle att hoppa, att veta när jag ska stå still och när jag måste vända om och gå.

Det är så jag knåpar ihop mitt liv. Jag har just börjat hitta sånt som jag vill hålla på med, sånt som gör mig glad och sånt som är värt att stiga upp ur sängen för varje dag. Jag upptäcker saker hela tiden. Vissa saker måste jag jobba med för att fixa, jag måste lära mig att agera när jag reagerar.

Men, when it all comes down to it, så gillar jag hur jag är och jag gillar verkligen att det finns andra som också verkar gilla det och hur coolt är inte DET?!





1 kommentar:

  1. Det är ju helt omöjligt att inte bara älska hela den du är!!! <3

    SvaraRadera