tisdag 8 november 2011

I tävlingens tecken

Idag testade jag och Fredrik på de grenar som ska vara med på vårt gyms crossfitinspirerade tävling den 25:e november.

De grenar som ingår är:
Rodd 500 m på tid
Chins max antal på 60 sek
Bänkpress max antal på 60 sek, 100% av kroppsvikt för killar, 75% för tjejer
Marklyft max antal på 60 sek, 150% av kroppsvikt för killar, 100% för tjejer
Burpees 20 st på tid

Mina resultat blev:
Rodd: 1.56 min
Chins: 8 st
Bänkpress: 3 st på 45 kg......riktig lågvattennotering men så är 45 kg rätt tungt också då jag inte ens lyfter 50 kg som max.
Marklyft: 20 st på 60 kg.
Burpees: 52 sek

Ska göra om testerna några ggr och se om jag kan förbättra mig. Hade sjuk träningsvärk i bröst och svank eftersom jag kört bröst i söndags och marklyft igår. Tror de ska göra om villkoren för tjejer i bänkpress, 75% av kroppsvikten är ändå rätt jäkla mycket!
Marklyft däremot, gick tydligen förvånansvärt lätt! Världens näst starkaste man tyckte jag gjorde ruskigt bra ifrån mig och sa att det inte var många tjejer som lyfte så bra i marklyft. Då kände jag ändå att jag egentligen kunnat göra bättre ifrån mig till och med, så då kände jag mig rätt nöjd ;) Fast det konstiga är, att bara för att det inte kändes så tungt kändes inte som nån big deal för mig. Resultatet blir att jag rycker lite på axlarna och istället tänker på det som gick dåligt......högst otippat att komma från mig va?!

Fredrik var grym däremot på de flesta grenar och spöade mig i tre av fem. Märk även att han gjorde tio stycken marklyft på 135 kg, och då hade vi ändå malt på med flera andra grenar innan. Klapp på axeln bör han få tycker jag!! :)

Efter träning kom nöje. Bugg stod på schemat, sista gången för denna omgång. Har bara varit med en gång men det var ingen raketforskning direkt, jag hängde med bra ändå. Så jäkla skoj det är när det går undan och man bara flyter fram.

Nu blir det en proteindrink, den ligger och gottar sig i frysen nu mmmmm, och sen tidigt i säng. Måste sova igen lite känner jag.

Sussa godast!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar