söndag 27 februari 2011

Ångestsöndag

Fy vad jag INTE GILLAR de här söndagarna. Nu menar jag inte ALLA söndagar, utan just den här, sista dagen av friveckan och verkligheten och ansvaret inför morgondagen knackar på dörren. Oftast är det alltid värre än det låter, det brukar vara rätt trevligt att se lite folk på jobbet igen. Men just nu känns det rätt segt.

Seg kommer jag vara i mina axlar imorgon. Fick lite lyxig egentid i gymmet med min guru ikväll. Jag gnäller ju att jag inte tycker att det händer någonting. Alla framsteg är som myrsteg och jag har svärt att tänka att "Jaja för tre månader sen gjorde jag bara EN chins, nu gör jag SJU, bra jobbat Malin". Jag ser bara HUR JÄVLA MÅNGA TILL JAG MÅSTE GREJA för att vara nöjd.
Nu var han så snäll att påpeka att "Ja men JAG har tränat i 17 år, du typ två. Då kanske det inte är så konstigt att du måste vänja kroppen vid de här övningarna." Mjo, med det perspektivet kanske jag ska hålla käften och lägga energin på att träna istället för att gnälla hehe.
Känner mig lite lugnare när jag såg hans lugn i alla fall, så än kanske det finns hopp kära vänner! Är SJUKT GLAD att jag har honom att bolla idéer med, få tips och trix av och främst, att han faktiskt lägger ned tid (som han egentligen inte har) på att hjälpa mig. Not much to say other than TACK SOM FAN!! :)

Däremot är jag lite osäker på var själva tävlingen kommer hållas. Om det inte blir här i stan så blir det ju helt klart svårare att dra ihop min dreamteam-hejarklack. Får väl visualisera den om inte annat, för jag LÄR JU INTE vinna en större summa pengar så att jag kan flyga in dem på plats haha!

Jag har så många tankar flygandes i skallen men eftersom Arne ligger i soffan bredvid och nyss har gått loss på mitt knappande på datorn, sparar jag det till en annan dag :)

Imorgon är en ny dag. Bara den kommit igång så känns det nog bättre. Karusellen är igång. Jobba, träna, äta. Let´s face it people!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar