söndag 20 februari 2011

Mitt paradis

 Välkommen till MITT paradis på jorden.....

Huset där jag växte upp och där jag alltid kan hämta energi



Lite bilder från min promenad....









För att göra en reset på mitt sinne gjorde jag det enda rätta: Jag packade väskan och drog till mitt paradis på jorden, KÄLEN! Platsen där allt började, där allt fortfarande står helt stilla men ändå ger sånt hopp och tro om en ljus framtid.

Det första jag gjorde var att ta med kameran och bege mig på en långpromenad. Ren frisk luft, total tystnad och bara mina egna steg och tankar som sällskap. Här växer mitt självförtroende och min självkänsla. Här är jag on top of the world och ingen eller inget kan någonsin komma åt mig. Det är som att kliva in i en helt ny men ändå så välkänd värld där allt är möjligt och ingen dröm någonsin har krossats.

Här har jag gått så många gånger, trampat i ur och skur. Jag kan känna mina olika sinnesstämningar. Här har jag gått när jag varit ledsen, när jag varit glad. När jag har funderat och när allt har varit solklart. Här sprang jag fram och tillbaka mellan badstrand och mormor med eller utan min vapendragare Linda. Här åkte jag lådbil utför backen med min Birk Borkason, min allra bästa barndomsvän Peter. Här sköt vi luftgevär, här klättrade vi i berg, här har jag gjort allt och lite till. Här har många drömmar fötts, här har jag samlat mod till att genomföra vissa.

Det finns ingen plats på jorden som jag känner mig så komplett som här. För er är det bara bilder och en plats. För mig är det en stor del av vad som gjort mig till den jag är.
Håll till godo! :)

2 kommentarer:

  1. Vilka härliga bilder från Kälen! Finns inget mer levande i ett landskap än vatten i rörelse.

    Hoppas du hade en bra dag och en dos "energi-påfyllnad" nu inför din ledigehet!

    //Fredrik

    SvaraRadera
  2. Ja det var en grymt fin dag!! Om inte energin räcker så fyller ju NI på den på gymmet så jag är inte orolig :)

    SvaraRadera