fredag 11 februari 2011

Fuckin´faaan!

Ja ni som känner mig behöver väl knappast  fundera över vad detta inlägg kommer handla om.
SNÖÖÖÖEEEEEUUÄÄÖÖÖ!!!! HELVETES SNÖ!!!!!

Igår gjorde jag en GROV missberäkning vad gäller vädret. Drog in mot gymmet vid halv tre-tiden. Arne ringde och undrade om jag hade skottat.
"Skottat?? Det har ju för fan bara snöat några sketna centimetrar."
"Ööhh det VRÄKER ju ned"

Mjaaha det var som fan. Tränade och efter det snackade jag lite med mina gymkumpaner. Sa att jag skulle in på stan och äta middag.
"Ska du ut i snökaoset?"
"Kaos? Är det kaos?" undrade jag brydd.

Ja fan det blåste rätt mycket och drev men vafan, det funkade!
Middagsmys med Sara och efter det salsamys på Kårhuset. SHIT va SKOJ det var!!
Anyway. Salsan drog ut på tiden och innan jag gick ut till bilen ringde Arne.

"Asså du får nog ringa mig så jag får dra upp dig med fyrhjulingen för det är ingen som har skottat vägen."
Men satan så OTIPPAT!! Var fortfarande jävligt skeptisk till det här "kaoset" som alla pratade om. Tills jag KOM UT! MEN HELL vilken satans förbannade SKIT! Snö överallt och ingen traktor i sikte. Körde fast MITT PÅ VÄGEN mitt i stan. Jaha, what to do? Lyckades komma loss och börja hemresan. Såg inte ett skit för all snörök. Körde 40 km/h på E14. SWEET!

Väl hemma fick Arne mycket väl dra upp mig med hjulingen för det fanns inte en chans i helvete att jag skulle ta mig en meter utan hjälp!

This morning:
Såg fram emot SOVMORGON eftersom jag fortfarande var helt slut efter sömnbristen under nattpassen.
MÖÖÖP!! WRONG WRONG WROONG!
Blir väckt av Arne som har kört fast med Ådi redan INNAN han tagit sig från gårdsplan. Mhmm.....
Ut och puttar på. Lyckas räta upp honom i rätt riktning. Glad i hågen ser jag honom glida nedför backen. Nä men en kopp kaffe innan man börjar skotta? MÖÖÖP! IGEN!

Arne kommer tillbaka. Gåendes. Har kört fast. Hugger skyffeln och börjar pulsa. Skottar bakom, skottar framför, skottar under. Sådär ja. Arne gasar, jag puttar. Tar sig kanske 10 m. Same procedure again. And again. And again. AMEN FÖR HELVETE!!!! Grannen kommer med snöslungan. Tillsammans får vi upp en kostig lagom bred för en bil att ta sig fram längs. 200 m har vi handplogat tillsammans med Ådi. Fan va bra!

Hem och in i värmen. Kokar gröt och dricker kaffe. Känner mig helt slut kroppsligt men inser att jag måste nog ut och skotta anyway för annars tar jag mig ingenstans.
Hämnden driver mig framåt. Skottar ut ALL JÄVLA SNÖ RÄTT UT I VÄGEN. Tur att inte grannarna är hemma och behöver ta sig fram. Bygger ett smärre berg av snö, högre och högre. Blir nästan tveksam till att traktorjäveln, när han nu behagas komma, kommer klara av att ta undan skiten mitt i backen. Who cares!? Går det inte så går det inte, det är fan hans problem. Idiotjävel som fööööörmodligen igår tänkte att "Nä men det snöar fortfarande, bättre att låta det snöa klart innan jag masar mig ut."
JO TJENA!

Ingen traktor kommer. Ska in till stan för lunchdate och vill hinna träna innan. Aha, jag tar bussen! Mitt smarta arsle. Klär på mig och pulsar iväg. Står i 20 min och väntar innan jag inser att nä bussen kommer inte HELLER! Går hem igen. Sitter och svär när jag ALL OF A SUDDEN like in a oas ser TRAKTORN komma!! Inte för att den fan ska ha några hurrarrop eller så men det var fan på TIDEN!
Tar bilen in till stan. Malin lite mer nöjd. Men bara lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar