söndag 13 februari 2011

Tjejer och grejer

Behövde bara titta på dagens Solsidan för att förstå varför min vänskapskrets till största delen består av...GRABBAR! Jag är rent jävla allergisk mot det där "kind-puss-kram-gullegull-kul-att-ses-fast-NÄ-inte-egentligen-hur-eeeeeee-deeeet-du-ser-FANTASTISK-ut-fast-NÄ-inte-egentligen-fast-OM-så-ska-jag-hata-dig-sönder-och-samman".....ja ni hajart va?:)
Har skrivit om det förr och jag kommer säkert göra det igen men jag blir alldeles trött. Tar fan hellre en omväg om jag ser någon sådan person närma sig, än att jag står där och trampar vatten i kvicksand. It´s impossible!

Grabbar å andra sidan. Raka, enkla puckar som i perfekt timing passerar blålinjen, rundar min sargkant och gliiiider in i mååååål. Enkelt är bäst. Jag gillar enkelhet. Ja vem fan kunde tro att JAG skulle göra ett sportreferat i MIN BLOGG?? Ja nu är det hänt i alla fall!
Anyway. Back to the top.

Tjejer. Att ha en riktig, sann tjejkompis är rätt oslagbart. En som tar en för den man är, som aldrig ifrågasätter utan står bakom en i vått och torrt, som peppar, lockar och drar när things get tough, som följer och låter en följa. Jag har en sådan människa i mitt liv. Hon är ÖVERLÄGSET den finaste människa jag vet, och det är på ALLA sätt och vis och mot ALLA människor hon möter. Det är inte bara för att hon är min svägerska eller för att hon är DEN personen för mig, utan I wish U all could ha en sådan Puff i era liv :)
Tack älskade ÄLSKADE vän för att du finns och för att du ALLTID får mig att le TROTS att du kanske har en skitdag själv!

Nedan ser ni Piff och Puff in action ;)




Så. Nu har jag sagt det from DA BOTTOM of my heart!

Det hände en grej häromdagen som fick mig att reflektera över detta. Varför tänker jag ALLTID, när någon ifrågasätter saker som jag säger eller gör, att det är MITT fel och att det är JAG som måste ändra mig? Vad är det som säger att det är JAG och inte DE som har fel?
Jag är som jag är och vanligtvis så trivs jag rätt bra med det och uppenbarligen finns det folk som tycker OM MIG PRECIS som jag ÄR. Därför orkar jag ibland inte förklara mig själv, det tar stopp helt enkelt.
Jag har underbara människor runt mig, BÅDE tjejer och killar, som fyller min vardag proppfull med varma, ljusa, fluffiga känslor. DET TACKARRRR JAG FÖR!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar