fredag 5 februari 2010

Ådis sjukhusbesök

Idag tycker jag faktiskt riktigt synd om Ådi samtidigt som jag är väldans stolt över hans förmåga att överleva.
Det var Arne som fick besikta honom eftersom jag jobbade och tur var väl det! Råkade ut för världens grinigaste besiktningsman. Det första han säger när Arne kliver ur bilen är:

"Du har läckage på avgassystemet så den här bilen är underkänd direkt!"

Ehh...jaa...ha?
Ådi hissades upp och Arne undrade var det var läckage nånstans. Eftersom gubben inte kunde svara på det så fick han ge upp att hitta DET felet i alla fall. Däremot fick Ådi fyra rykande tvåor, varav en var det löjligaste jag någonsin hört. En slangklammer på bränsleslangen orsakade ett bränsleläckage så vi måste dra åt den klammern........FEL ATT GÖRA DET PÅ PLATS DÅ???? Fast vad förstår jag.....det är väl inte deras jobb.
Vidare åkte vi på ojämn bromsverkan bak, konvektion på bromsrör fram plus en styrled som ska bytas. Det är väl överkomligt ändå, jag som faktiskt var HELT ÖVERTYGAD om att vi skulle bli tvungna att bogsera bort honom rakt av.
Så jag hävdar starkt att Ådi råkat ut för grovt förtal och renrasig mobbing idag. Strongt gjort att starta och ta sig hem igen! Way to go älskade Ådi!!
Har bokat in mig hos doktor Erik som ska hjälpa mig plåstra om honom till veckan så he will be in good hands :)

Hur går det då med köket?
Framåt åtminstone. Idag åkte bänksivan i. Den var måttbeställd och med underlimmad diskbänk så vi var skitnervösa att den inte skulle passa meeeen den satt som ett smäck!
Är ledsen att det inte finns några bilder för tillfället men det är inga roliga bilder att ta. Wellpapp fulla golvet för att skydda medan vi skruvar, inga luckor eller lådor sitter på plats. Jag LOVAR att å det snaraste lägga ut bilder när vi kommit såpass att vi satt dit luckor på diverse skåp. Köksön får bero till veckan när Göran kommer tillbaka. Det ska ju sågas hål i taket för nyanslutning av fläkt också så det är rätt mycket kvar.

Nu ska jag dricka lite kaffe och se på nåt skit på tv med Arne. Ser fram emot en ledigvecka fast på två sätt. Det hade varit skönt om köket varit klart nu så jag hade kunnat städa, träna och göra något roligt. Men men, det kommer en tid för det med.

Trevlig helg folks!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar