torsdag 18 februari 2010

Bloggspråk not my language

Fick en kommentar angående den nya utvecklingen på bloggen. Det stod såhär:

"Mer mellanrum mellan "main-wrapper" och "sidebar-wrapper" skulle nog rekommenderas för läsbarheten (padding på body-text kanske?); body-text "flyter liksom ihop med sidebar" så som det är nu ;)"

And I was like..........WHHHAAAAAAAT? Vad i hela fridens namn STÅR det? Hahaha, och en annan har ett tekniskt inriktat arbete, det är ju skrattretande! Var genast tvingad att ringa min sidekick och eviga blogg-stödlinje Therése för hjälp :)

Finns det någe lexikon som jag kan bläddra i så jag inte känner mig fullt lika idiotisk? För mig hade det lika gärna kunnat stått: "Mer mellanrum mellan BRIIIIPPPPPPP och MÖÖÖÖÖP"....och PADDING??? Vafan är PADDING? Måste nog ta och uppdatera mina cyberkunskaper för att inte känna mig som en tant :) Supertack för tipset dock, när jag såg vad som menades kunde jag ju inte annat än hålla med! Tror det är fixat nu, dock inte av mig som ni kanske begriper haha!

Ledighelg stundar men jag känner mig helt utpunpad både mentalt och kroppsligt. Kroppen skriker så fort jag rör på mig, träningsvärken ger sig till känna på både gott och ont. Ett fredagspass kvar sen ska jag låta den vila resten av helgen. Det får bli promenader för hela slanten, eller kanske en skidtur? Förmodligen inte, vi kommer inte att ha tid för här ska listas, målas kamin och fönsterfoder, sättas fast spis, dra in kyl, frys, ugn och mikro. Fråga mig inte hur det ser ut på fläktfronten eller jo förresten jag ska berätta. Ringde KVIK för sex timmar sen och än har de inte ringt upp. Sitter och laddar för en uppringning. Hjärtat slår fortare och fortare, det blir hett inuti mitt huvud, liksom bränner inombords och hettar i ansiktet, halsen snör ihop sig och det killas sådär obehagligt i hela kroppen......JAA JAG ÄR FÖÖÖRBANNAAADDD!!!!!! It´s not unusual to be MAD at anyone!

1 kommentar:

  1. På webdesignskolan kan man lära sig lite grunder i HTML (http://www.webdesignskolan.se/).

    Om man lyckas sätta ihop ett KVIK-kök så är HTML (main-wrapper, padding osv...), en piece of cake. :-)

    SvaraRadera