söndag 14 februari 2010

Romantiken blommar

Solen strålar klar, himlen är isande blå
När andra njuter utomhus, vart åker Malin och Arne då?
Bauhaus is the shit, kanske även K-Rauta
Förhoppningsvis kommer vi hem med en blandare size bouta?

Japp så lyder vår Alla hjärtansdag. Romantiskt som få va? :) Ärligt talat så har vi struntat i den där biten, att handla en massa onödiga saker till varandra. Eller onödiga, det är ju såklart jättemysigt att FÅ saker, vad det nu än kan tänkas vara, men jag är ändå liiite emot att det just ska handlas grejer till dagar som denna. Tycker det är mysigare att bli överraskad en "vanlig" dag, med frukost på sängen, ett biobesök. Arne behöver egentligen bara helt på egen hand föreslå en promenad så hoppar jag högt av glädje haha! Upplevelser, det är något som vi satsar på. En hotellövernattning eller en tripp någonstans sådär lite sporadiskt är ju skitmysigt! Innan vi köpte huset gjorde vi någon sådan grej varje år. Ett år drog vi till Östersund, sov över på hotell, gick på djurparken. Ett annat år till Ö-vik där vi badade på äventyrsbadet eller vad det kallas. Vi hittade en kanonfin restaurang som serverade indisk mat, MUMMA!!

Första året vi var tillsammans överraskade Arne mig med en tripp till Södra berget för övernattning och snowboardåkning. Jag hade aldrig åkt snowboard förut så när vi stod där på toppen, (backjäveln är ju för fan vertikal!!), så sa Arne:

"Ja då åker vi då."
"HÄÄÄRRR???" sa jag skeptiskt.

Det gick inte. Jag fick helt sonika ta av mig snowboarden och åka på pjäxorna ned. Backen var stenhård och full med is, bra start för en nybörjare! Jag fick inte ens köpa liftkort, så dålig tyckte de att jag var! Så jag envisades med att åka en bit där det var flackt i slutet av backen, gå upp en bit, åka ned.....ja sådär höll jag på. Tyckte jag var skitduktig tills jag glömde hur man stannade och istället kraschlandade med buller och bång på sidan någonstans.
Knäna var alldeles blåslagna och svullna så det var svårt att böja dem senare på kvällen. En mysig upplevelse såhär i efterhand :)

Hur brukar NI fira er Alla hjärtansdag?
Vad ni än gör så hoppas jag att det blir en kanondag!

1 kommentar:

  1. Os sammandrag tillsammans med Gus o feber, that´s my valentine de! :)
    kram

    Älska er kramen på allahjärtansdagen iaf :o)

    SvaraRadera