torsdag 11 februari 2010

Inte en enda ursäkt

Under vårt köksbestyr har vi (för er som inte hängt med kommer nu här en snabb uppdatering) råkat ut för följande saker:

Först och främst var det ett helvete att bara HITTA grejerna då de var olika märkt på papper och paket. Enkelt? Inte ett dugg!

Någon hade glömt att beställa en täcksida varpå vi nästan hade kunnat varit utan köksön ett bra tag till. Nu lyckades det ju lösas med förklaringen att "dataprogrammet gör egna små utfall ibland." Jaha.

Fick för korta pinnar till de djupa lådorna. Vi tänkte ju genast att det måste vara vårt fel eftersom det tydligen funkar som så att ju mer kunnig man är desto svårare blir det att sätta ihop skiten. Alltså, en snickare som arbetat i 20 år måste vara en idiot som inte kan läsa en beskrivning och få ihop olika delar. Det kan OMÖJLIGT vara FÖRETAGET SOM SÄLJER GREJERNA som gör idiotiska lösningar. Listen up pleeease!

Två luckor till ena högskåpet skulle passas in, sättas ihop och monteras fast. Kruxet är ju bara att hålet de ska passas in i är 114 cm och luckorna var för sig är 62 cm.......hur går det ihop egentligen? Jag vet inte, det kanske bara är vi som är idioter?

Bänkskivan till köksön är bara laminerad på ENA sidan. Laminatet ska tydligen beställas hem från Danmark innan vi får en komplett skiva.

Fick ett bakstycke till en låda istället för lådbotten.

Fläkten som kom och som ska monteras i taket är FÖR LÅNG! Eller, det är som teleskopfunktion på rören upp och ett ensamt rör blir precis för lång. Nu måste man ju ha båda rören och hur man än vänder och vrider på det så måste BÅDA rören kapas. Rostfritt. Hur kapar man det bäst?

Jag vet inte, har jag glömt nåt tro? Det är ju så lätt hänt att get carried away i glömskans tecken just nu. Jag är less. Riktigt less. Inte EN ENDA GÅNG har jag fått hört att "ursäkta det måste ha blivit något fel, vi tar på oss det." Det mesta har visserligen blivit fixat på bästa sätt men jag är riktigt trött på att måsta ringa dit varenda jävla dag för att varje ny grej vi tar tag i är fel. Då spelar det ingen roll hur trevlig personalen än är, det ger inte något bra intryck då resten av företaget verkar åt helvete. Bevisligen. Eller ni som gör om kök ofta, är jag bara gnällig?

1 kommentar:

  1. Men vafan! Ja inte har jag nån god erfarenhet av att renovera kök men NEJ..Gnällig är du Inte! Puss och Kram

    SvaraRadera