lördag 6 februari 2010

TV4´s bästa satsning

Ja det måste helt klart vara SOLSIDAN. Vilket VANSINNIGT bra program!!!! Nu snackar vi humor, inte nån jävla skit som "Hej Baberiba" eller nåt annat B-humorprogram. ÄNTLIGEN får man nåt man kan ramla ur soffan av skratt....I just LOVE IT! Igår höll jag på att garva halvt ihjäl mig när Johan Rheborg hade köpt en grill för 18000 spänn...sååå jäkla likt Arne, ja okej det där var en aning i överkant men själva grejen att vilja ha nåt så mycket. "Kosta vad det kosta vill jag SKA HA EN GRIS". Typ :) Nu är Arne ingen snobb måste jag väl tillägga för er som inte känner honom, snarare tvärtom, men ibland sätter köpdjävulen i och han blir som besatt tills grejen är i hans ägor. Det händer inte så ofta och är rätt sött så jag unnar honom allt fint i världen för det tycker jag han är värd. Så det så!

Idag har vi djävlats vidare med köket. Det går ju såååååå långsamt!! Har i alla fall fått dit tolv luckor och diskbänksluckorna. Kanske låter som ingenting men när det är åtta skruvar som ska hålla ihop luckan, olika "spännen" plus fyra eller sex skruvar som ska hålla fast bakstycket, en skruv i mitten av bakstycket och en spadliknande grej som ska skruvas fast i lådbottnen med två skruvar till......ja ni börjar kanske haja. JAG HATAR KVIKS JÄVLA IDIOTSYSTEM!! Aldrig har jag väl varit med om ondskefullare beskrivning...nä just jag ljuger.....det FINNS JU FÖR FAN INGEN ORDENTLIG BESKRIVNING!!!!! Man blir ju helt slut endast av att försöka passa ihop skiten. Fan ta dem om de går i konkurs innan vår garanti går ut!
Arne har även dragit sönder två skruvar eftersom luckorna, kanske är positivt till viss mån, är benhårda att skruva i...ja jävlar. Men som sagt, det blir bra när det blir klart no doubt about it så jag ÄR egentligen glad. Det är bara det att det inte märks så väl just nu.

Ikväll tänker vi ta en break, släcka bygglampan och dra inåt staden för att umgås med finfina Jocke och Lola. Se på Melodifestivalen. Jag har dock ingen koll på vilka som är med men antagligen behövs ingen vidare resumé, det är väl samma som vanligt. Det var bättre förr, Stad i ljus med Körberg och Pontare all over......suck, det blir svårare och svårare att få kickar nuförtiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar