onsdag 24 februari 2010

Himlen är oskyldigt blå

Egentligen ska jag inte blogga idag. Jag är trött, grinig, var så hungrig så jag hann inte ens sätta mig ned innan jag ätit upp maten, är less på allt vad kyla och köksrenovering innebär, har lite bekymmer på jobbet, kan inte få in bildjävlarna som jag har tagit för de sparas inte där jag sparade dem utan helt plötsligt ligger de i en satans Picasa-mapp och jag kan för mitt liv inte begripa hur jag ska gå till väga för att få dem HIT till bloggen........

Ja som ni ser så är det inga vackra toner som mina strängar lirar idag. Har dock en positiv sak, nej TVÅ för Guds skull. Det ena är att himlen blir fantastiskt vacker när det är såhär isande kallt. När jag var liten och kände mig sådär rädd och orolig inför nåt läskigt som skulle hända på skolan nästa dag så gluttade jag ut genom fönstret och tittade på stjärnhimlen. Den är aldrig så fantastisk som på ställen som knappt har några gatlysen. Ingen stad som stör och förstör, bara ett enda stort mörker och så....WOOOOAAAAHHH en himmel så gnistrande att man blir tårögd. Jag vet inte varför men jag blir alltid lite tryggare när jag vänder blicken mot stjärnorna. Kanske är det för att man känner sig så otroligt liten att man inser att det är ingen mening att kämpa emot det som komma skall. Eller så är det en stor förundran över hur lite man egentligen vet och hur enormt stort universum är. Eller så hoppas jag på att få se E.T vinka med sitt söta knotiga finger? Jag vet inte men det gör ingenting. Himlen är oskyldigt blå.

En annan finemangssak är att.......TRRRRRRRRUMMMVIRRRRVEEELLLLL.......ÅDI FÅR KOMMA HEM IMORGON!!!!!!!!!! Han har varit på spa tvärs över sjön och tusen mil in i skogen, på hemlig ort så att säga. Där har de vispat sina magiska fingrar över honom så nu kommer han hem med en handbroms redo att användas, två nya bromscylindrar som förhoppningsvis gör färden säkrare, en fräsch styrled, bromsrör samt en hel bränsleslang. MAGISKT! Jag hoppas bara att han knackar igång för jag misstänker att han stått ute i kylan, ensam och förvirrad, och minus 31 grader är inget han går igång på så......Ja det återstår att se som sagt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar