fredag 19 februari 2010

Jag strejkar!

Japp det gör jag banne mig! Nej jag tänker INTE skruva någon fler skruv eller mutter, tänker INTE fundera på hur i helvete vi ska få dit ventilationsmuffen utan att kapa röret. Jag HAR redan funderat ut hur många meter sockel och taklist vi behöver. VI HAR även varit till Bauhaus och införskaffat dem. SÅ! NU tänker jag endast fundera över vad jag ska äta ikväll när Arne snaskar snarra som inhandlades på IKEA :)

Vi gjorde även ett fynd, köpte två spotramper eller vad man ska kalla det för, till priset av EN. Det är vad jag kallar fynd.

Ny uppdatering vad gäller fläkthistorien också. Snickarn som Kvik hyr in var i alla fall ingen idiot. Han svepte in här vid halv fyra-snåret och smackade dit diskmaskinsluckan. Han höll med på att Kvik har vansinniga lösningar, därför får han många gånger rycka ut och hjälpa fler stackars idioter som går på reklamen att Kvik är ett hejdundrande kap. Pytt! Fläkten då, hur gick det med den? Mjoo, han tyckte att det räckte med att sätta själva kåpan med en skruv i varje vinkeljärn istället för två som det står i beskrivningen, varpå det helt plötsligt blev lite lättare att arbeta med skiten. (Nu kanske ni tycker att vi måtte vara ena spån när allt hänger på en eller två skruvar men jag orkar inte förklara varför det inte går med två. Antingen tror ni på mitt ord eller stämplar oss som galna.) Så, jag vet inte om man ska ha det skriftligt eller ej för att slippa ännu en dust när skiten ramlat ned och kluvit hällen i tusen delar? Vi litar på hans ord och testar, imorgon får vi se vad som händer. Stay tuned folks så får ni också reda på den spännande upplösningen.

Vi har även kuskat in kyl, frys, ugn och mikro på sina platser. Jag gissar på att morgondagen kan bjuda på lite bilder. Förhoppningar finns om att kunna städa undan allt, få upp lite lister, måla klart överallt och eventuellt packa in lite i skåpen. Spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar