tisdag 9 februari 2010

Håruppfräschning och Ådis upprättelse

Idag har jag struntat i nästan allt som har med renovering att göra och gjort en liten renovering på mig själv istället. Såhär blev resultatet:







Jag har alltså färgat håret. Känns vansinnigt skönt att NÅT är som det ska då inget annat är det :)

Har även hunnit med att äta lunch med Sara och Siggan. Hann dock inte simma innan då Arne ringer halv åtta och har ett litet problem. Ådi surnade tydligen till då inte jag satt bakom ratten så han nitade fast ena hjulet.....vilket Arne inte märkte förrän han var inne i stan och bilen tvärnöp på asfalten. Jag fixade tid på Däckhuset, vad tror ni det gick på, tuuusen spänn ällä? Jojomän! Han som tog emot mig skrek av skratt när han såg däcket.

"HAR DU KÖRT HIT SÅDÄÄÄÄÄÄR????!!! MEN GUUD ÅK OCH KÖP DIG EN LOTT!!!!"

"GRABBAR KOM HIT FÅR NI SEEEEE!!!"

Tur jag och Ådi är van vid uppmärksamhet!

Har även bokat in honom hos farbror bildoktor på Selins Bil. HAN var då minsann på MIN sida för en gångs skull!! Tyckte att jag gör heeeelt rätt som kämpar på och lagar, förbannar, kelar, ler och gnäller. För cirkus 3500 spänn har jag förhoppningsvis en bil som håller ett år till och det mina vänner är inte fy skam! Han betonade även att Ådi är en BRA BIL....när den går tillade han visserligen men jag tycker faktiskt att han är värd lite beröm. Way to roll Ådi-gubben!

Har ni tänkt på att ibland när man möter vissa människor från det förflutna så hamnar man direkt i den position man befann sig i då med den personen. Ibland är det en positiv reaktion, för det mesta en negativ. Man står där och känner inte alls igen sig själv, har bara känslan av att man är jävligt fånig och ju mer man försöker få sig själv på rätt spår så går det mer och mer käprätt åt helvete. OCH man kan INTE GÖRA NÅT ÅT DET! Ryslig känsla faktiskt. Bäst att vända sådana erfarenheter till något bra, hur det nu ska gå till. Man blir i alla fall påmind om att ens egen utveckling har gått framåt och det är bara att fortsätta jobba med sig själv. I bästa fall slipper man vara med om den känslan igen.

1 kommentar: