tisdag 16 juni 2009

And the shit moves on....

Trodde faktiskt inte att det kunde bli värre på jobbet men dra mig baklänges på en pinne....DET KUNDE DET! På ett sätt var det bättre än igår för jag slapp sitta ensam i en egen byggnad hela dagen, men värre var det för att det händer grejer hela tiden som förvärrar jobbet och det är INTE skoj! Blir liksom lite låg stämning på jobbet då. Det bästa med att jobba förmiddagar är ändå att jag får träffa så många underbara människor som jag inte ser när vi har nattskift. Är sjukt social på jobbet, jag bara älskar att kunna gå ut, göra ett jobb och så får jag ha sjukt skoj med den jag gör jobbet med. Hur priviligerat är inte det?? Arbetskamrater och galet folk gör allt en heeel del roligare och det bästa med mitt jobb är att jag inte är så ensam om att vara lagom vrickad i skallen :)

Igårkväll skedde ett smärre mirakel. Arne hittade en serie som heter "My own worst enemy" och vem är det inte som spelar huvudrollen troo? Min ungdoms hjälte Christian Slater! Herreguuud så kär jag var i honom på den tiden jag läste tidningar som Frida och Okej :) Vet inte varför men jag gillar hans stil, sättet han skådespelar på. Han är liksom cool med en jävla massa humor and ME LIKE! Jag vet inte om det är en ny serie, om den gått tidigare eller så men klockan åtta Monntag evening I´ll be there! På.....ja vafan var det för kanal??!!!!

Sitter med magen full av mat. Gjorde en sviiiiiingod fisksoppa idag. Nä jag vet, det låter som skit meeen den är JÄTTEGOD!! Hittade den i Airams och Dr Dahlquists bok så tro inte att jag hittat på den själv. Superlätt också! Bara att steka purjo och vitlök i smör. Blanda sen ner en påse bladspenat, låt det puttra lite och sen i med några skedar philadelphiaost. Låt det puttra vidare några minuter. Släng sen i ca 2-3 dl var av grädde och vitt vin (matlagningsvin tog jag). Låt det koka i 10 min, sen i med fisken, ca 400 g fisk som tärnats. På slutet la jag i räkor och serverade detta med en hemgjord aioli. Ja just, jag kryddade med salt och vitpeppar också! YUMMIE!!
Nu har jag blivit bannlyst från datorn. Arne vill umgås och äta vattenmelon. KOMMER!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar