lördag 20 juni 2009

Midsommar.....mitten på sommaren??

Jaha så har det då varit Midsommar. Hänger knappt med, sommaren är redan inne på sin andra halva...i alla fall teoretiskt sett, i verkliga fall har den ju knappt börjat! Jag har ju den enorma turen att jobba nätter hela helgen så jag slipper ju såna åkommor som fylleångest, minnesförlust, bakiskropp och såna finfina saker andra kanske lider av idag. Man måste se det positiva! :)
Fick dock fira in midsommaren här hemma i vårt hus med god mat, glada tillrop och ett gäng underbara festprissar så JAG är NÖJD!!!! Hann med det mesta innan jag var tvungen att dra från allt roligt. Det är konstigt, när man VET att man inte FÅR dricka alkohol ser allt så förbannat gott ut!! Till och med öl och jag som inte ens dricker öl! Kanske är såhär jag ska smygbörja, sippa lite när jag egentligen kör så kanske jag börjar älska det till slut?
Anyway....lite bilder från kvällen. De blev inte många då det bara var jag som knäppte, Arne glömde liksom bort det sen när jag for :)


Superfin bukett fick vi av Sandra och ja, hon har gjort den alldeles själv!






Mästerkocken is ready i sin finaste kockutstyrsel.



More meat to the people! Två sådana lass med kött, blev lite mycket att bita i. Japp vi har även införskaffat en grill nu så för er som behöver en, bege er till Birsta för jag ger mig FAN på att idag börjar de rea ut alla till minst halva priset!



SKÅL! Efter en djävulsk myrinvasion......again....fast denna gång hade de bosatt sig INUTI ALLA STOLAR!!!!! Jag lovar, det var miljoner som krällde ut från stolarna när jag rörde på dem......UÄÄCK! Milt våld och förbannat mycket MYRR så ordnade det sig....tror jag...och vi kunde sitta ute och mysa.






En av kvällens grenar i femkampen. Gick väl sådär, plastsäckarna demolerades redan efter första rundan men skoj var det! MER LEKAR!!!!!!!




Potatis i sked. Ser ut som att Carola fått upp en grym speed!



Jag och Edge är koncentrerade.



Girlpower! Fast vi vann ju inte dock ska jag väl tillägga men det var roligt ändå!




Älskar verkligen att ha folk och fest här! Drömmen är att få till köket, få upp en bastu och badtunna och sen ordna fester varje ledig stund. Ja kanske inte varje men ofta i alla fall. Är så mysigt att äntligen ha ett hus med utrymme så vi slipper sitta som sardiner inklämda i en liten burk. Tack allihop för att ni kom och gör det gärna igen och igen och igen!!!!!!!
Efter detta slängde jag i mig kaffe och drog vidare till Korstatown. Det var faktiskt riktigt skoj i natt tro det eller ej. Fick vara med om en hel del nya grejer så det var helt klart värt att jobba.
Nu ska jag åka och handla godis åt Arne, sen blir det middagsrester från gårdagen och sen dags att bege sig igen. Känner på mig att det kommer bli ytterligare en natt full med nya lärdomar och trixigheter, det finns hopp om liv!

För de som, likt mig, missade en jättemysig happening, tycker jag att ni kan bevaka denna
sida. Det är mitt hem, mitt hjärta och den vackraste plats jag vet. KÄLEN!! Igår var det dags för midsommarfirande även där, med medeltidsmarknad för andra året i rad. Succé är väl ordet jag ska använda! Ifjol var det massvis med folk som hittat dit och vad jag förstår så kom det ÄNNU mer folk i år!! Jag är ledsen att jag missade det nu, förra året sprang jag runt i en alldeles för stor medelpadsdräkt och serverade fika till folket. Just den delen med dräkten saknar jag ej eftersom jag såg ut som en retarded ;), däremot mysfaktorn och alla glada människor.....och kolbullarna!
Titta in där vetja, det kommer nog bilder från gårdagen i sinom tid!

1 kommentar:

  1. Ser ut som jag missade världens kväll)= jaja men så kan de vara!! hade jätte kul på spelningen i alla fall=)

    SvaraRadera