torsdag 18 juni 2009

Förkyld och tillplattad

Okej, nu är jag arg. Nej inte arg för det orkar jag inte vara just nu men en smula uppgiven, trött och less. Why? Jo imorse vaknade jag med jordens halsont. Var dock inte säker på om det var en förkylning eller om det var allergi så jag tragglade mig upp för en morgonpromenad. Höll knappt på att ta mig hem, det KÄNDES i alla fall som det för det tog mig 10 min extra att knata den där slingan. Väl hemma var jag toksvettig på ryggen, kändes som om jag hade sprungit istället för att hanka mig fram. Hmm....KAN det vara en förkylning tro? Tänkte att jag garderar mig så jag hittade några avdankade allergipiller i ett skåp, sopade i mig en och tog en halstablett just in case. Det var några timmar sen och jag har då inte blivit bättre, snarare sämre. Mina damer och herrar, det är en snorjobbig förkylningsbacillusk som knutit en midsommarkrans runt mig. Det klias i halsen, gör ont, näsan rinner, jag svettas och fryser och jag känner mig lite disorienterad.

Till råga på allt har jag blivit idiotförklarad två gånger idag. Först på det där satans Facebook. Jag har ju inte varit sådär superaktiv där om man säger så men nu när jag har varit ledig så har jag kastat ett öga och försökt fatta grejen med det hela. Jag blev på less på att jag hela tiden hade en massa obesvarade vännerförfrågningar så jag tog och klickade ja på alla vilket resulterade i att jag har några som jag inte alls vet vilka det är. En snubbe började surra med mig idag och var dryg nåt så in i hel.....Satt mest och skrattade men nästa gång jag går in så åker han ut från MIN lista BASTA!!!!!

Nästa upptåg var ICA Matfors. Räknade kallt med att jag skulle vara rätt ensam såhär på förmiddagen meeeen then again maybeee not! Hela PRO hade samling vid samma kyldisk som vanligt och de har ju all tid i världen så flytta på sig var liksom inte en tanke som kretsade i deras universum. Om de nu HAR ALL TID I VÄRLDEN varför MÅSTE de då handla SAMMA tider som ALLA ANDRA??? Kanske för att se lite folk vad vet jag? Hade ju såklart glömt rabattlappen som kom igår, 5% på summan man handlade för.....varför är jag inte förvånad? Köpte trehundra kilo vattenmelon (typ) så kassarna var rätt tunga och jag som tidigare frös blev dyngvarm bara genom att bära kassarna till bilen. När jag sen ska rulla ut från parkeringen börjar en bil bakom att tuta som en idiot. Jaha, fan höll jag på att köra in i honom tänkte jag.....så jag tog det lugnt och visade att jag skulle backa. DÅ tutar han IGEN! Jag drar åt handbromsen, kliver ur bilen, tänker "shit HAR jag kört in i honom??" och tittar på honom. "KÖR RUNT KÖR RUNT" skriker han. Jag förklarar att jag inte kan om jag inte får backa först eftersom min kära vackra Ådi inte har någon servo. "KÖR RUUUNT KÖÖÖR RUUUNT!!!" skriker han igen. Vafan är det han inte fattar?? Jag förklarar IGEN liiite högre.....då kör han bara förbi mig, lätt som en plätt. What´s the fuzz all about? Gick ju finfint det där........Kommer hem, inser att jag har glömt grilloljan. Well well, nu får jag göra min egen precis som jag ville från början :)

Har smetat i mig en halv melon nu, tagit av mig jackan, känner nu att jag fryser, hmm.....tror jag ska göra lite te och sjunka ned i soffan. Dammsugare suck it yourself för jag tänker då inte göra ett enda handtag idag. Inte förrän runt tio ikväll när jag välkomnar första nattpasset av fyra på jobbet. JIPPI!

1 kommentar:

  1. Du vet välatt manabsolut inte ska ta ut sig om man har halsont, det är den största faran till att utveckla hjärtmuskelinflammaton. Halsont e mer hotfullt än förskyld. Krya på dig stumpis. Kram

    SvaraRadera