måndag 8 juni 2009

Skön dag helt enkelt!

Idag har jag hunnit med en hel del. Startade med en morgonpromenad, välbehövligt efter helgens glufsande. Det är konstigt men när jag är uttråkad så blir jag sugen på att äta...ALLT! Även fast jag är grismätt så bara måste jag ha något ätbart. Tänk er själva hur min gårdag såg ut då jag bara låg i soffan och tittade på tv HELA DAGEN!

Efter det blev det gymmet, också välbehövligt :) Sen vidare till Fränsta och tandläkartime. Blev grymt besviken då det inte var MIN tandläkare Anders, världens mysigaste, som mötte upp. Han skulle kunna söva folk enbart med sin röst jag svär! "Neu tar vi å ryck dänn här taaanden, se där se där neu kommer den schakta och fiiint." (Ja det ska vara sådär stavat så ni fattar på ett ungefär hur mysigt han pratar.) Nej istället var det en dam som tog hand om mig. Såg tydligen bra ut, min mun alltså inte tanten, jag fick beröm för att jag höll så "rent och snyggt" som hon så vackert uttryckte det haha. Däremot har jag lite svårt att förstå mig på den här tandförsäkringen. Nu betalar jag ca 40 spänn i månaden men när den går ut i november så ska jag tydligen betala 65 kr TROTS att jag ligger kvar på samma nivå eller vad man säger. How come liksom??

Sen blev det lunch på Bykrogen och en massa skitsnack med Malin och Malin. Haha tre stycken är bara för mycket! Tänk när vi alla jobbade samtidigt, då blev det Malin 1 Malin 2 osv.
Efter det hämtade jag lite grejer av mamma och pappa som var i Gim och klippte sig. Det var skitkul att träffa Anki min gamla hårfrissa igen, det var länge sen nu. Känns som att många inte blir ett dugg äldre, är det bara en själv som slits ut? :)

Det var dock skönt att komma hem och slappa lite i solen innan middagen skulle göras. Synd bara att vår altan är en allergizon utan dess like med sjutusenmiljoner pollenfrön ÖVERJÄVLARIMIGALLT! NÄR NÄR NÄÄÄR tar det slut? Håller det på såhär hela sommaren? Tjena! Då är det bara att glömma att kunna göra något mysigt uterum där ute för i samma sekund man ställer ut grejerna kommer de se ut att vara från nån creepy gammal skräckfilm, nersaggade och dammiga!
Funderar på att ge mig i kast med att slipa av en plåtjärnkruka som är kvarlämning från förra ägarna. Vet inte om jag kan lita på mina skills dock, jag lär väl slinta och slipa av mig lite skinn eller ett finger eller så. Kanske ska ta och göra det när Arne är hemma....utifall att.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar