torsdag 25 juni 2009

Två timmar och trettio minuter

Så lång tid tar det att gå drygt 1,8 mil. Ask me, I know! :) Igårkväll kom jag på den strålande idén att jag skulle åka med Arne till gymmet på morgonen (idag alltså) och sen promenera hem. Lät ju som en alldeles lysande tanke, ända tills jag mätte den faktiska sträckan, en komma åtta jävla mil från Statoil! Jaha....men tjurig som jag är så steg jag upp tidigt för att hinna koka ägg och ta med så jag hade nåt att mumsa på längs vägen hem. Var ju bara det lilla kommat att jag naturligtvis GLÖMDE ägget och frukten så där var min "efter-tränings-mat" borta. Dessutom hade jag inte kortet med mig, grävde i väskan och hittade en svensk krona och 2 euro......osis! Men vatten fanns i alla fall så glad i hågen traskade jag hemåt. Hade beräknat en maxtid på tre timmar så det gick ju över förväntan måste jag säga. Hade däremot inte räknat med en djävulsk stelhet i benen efter gym-passet så jag gick som en skitnödig, gravid anka. På det hela taget gick det dock bra, övervägde starkt att bara gå gå gå rakt ner i vattnet och svalka mig, men ångrade mig eftersom jag inte har en aning om vad som lurar under vattenytan. Slem och sånt äckligt!

Nu har jag tagit det lugnt, ätit lite lunch i skuggan.....tokvarmt i solen ju! Ska APPSELUT inte gnälla, I LOVE IT men allt blir ju lite segare när det känns som om man lever i en pizzaugn. Iväg till jobbet strax, där är det ju inte svalare direkt. Utetemperaturen är som en slags pre-heater för vad som komma skall.....huga! Hoppas ändå att detta väder ska hålla i sig i MINST TIO VECKOR TILL!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar